شناسهٔ خبر: 47703961 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

امضای سه تفاهمنامه بین دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دانشگاههای گرجستان

سه تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه خلیج فارس ایران و دانشگاه های جاواخیشویلی (دولتی تفلیس)، دانشگاه گرجستان و دانشگاه ایلیا امضا شد .

صاحب‌خبر -
براساس گزارش آران نیوز، این تفاهمنامه ها ، در جریان سفرهیاتی از دانشگاه خلیج فارس ایران به ریاست عبدالمجید مصلح رئیس این دانشگاه و برای گسترش همکاری های علمی و آموزشی و با هدف برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش و تقویت زبان فارسی و ایران شناسی برای دانشجویان دانشگاه های گرجستان طراحی شده است . 
دوره های آموزشی زبان فارسی و ایران شناسی برای دانشجویان گرجی به زودی در محل دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز می شود. 
در جریان این سفر هیات ایرانی ضمن دیدار با روسای دانشگاه های یاد شده و بازدید از امکانات آموزشی و پژوهشی آنها آمادگی خود را برای گسترش همکاری در زمینه های مورد علاقه طرفین مانند طرح های مشترک آموزشی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو، اعلام کردند. 
هیات دانشگاه خلیج فارس در حاشیه برنامه های اصلی خود، در مراسم افتتاح مرکز علمی و پژوهشی ایران و گرجستان در دانشگاه بین المللی قفقاز نیز شرکت کرد. 
دانشگاه دولتی تفلیس موسوم به دانشگاه جاواخیشویلی در فوریه سال 2108 میلادی، صد ساله خواهد شد و رشته ایران شناسی از بدو تاسیس این دانشگاه در سال 1918 به عنوان یکی از رشته های اصلی این دانشگاه، فعالیتهای قابل ملاحظه علمی و پژوهشی و ترجمه آثار فاخر زبان و ادب فارسی را در دستور کار خود داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما