شناسهٔ خبر: 47703699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هشدار عضو خبرگان به کسانی که نمی‌خواهند رای بدهند

خبرگزاری ایسنا

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات یک حق اجتماعی شهروندی است که باید از این حق استفاده شود، تصریح کرد: حضور در انتخابات به ما این حق را می‌دهد تا در مقابل فرد برگزیده، مطالبه‌گر باشیم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله رضا رمضانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ملت ایران در طول بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی همواره در عرصه‌ای مختلف از جان، مال و فرزندان خود در راه میهن اسلامی گذشتند، اظهار کرد: همه باید تلاش کنند تا حقوق ملت ایران حفظ شده و فشاری به آنها وارد نشود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یکی از آسیب‌های کاهش مشارکت در انتخابات را پایین آمدن ضریب امنیت دانست و افزود: کاهش سطح اقتدار و تضعیف دیپلماسی عمومی نظام اسلامی از دیگر پیامدهای کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است.

وی با اشاره به اینکه حفظ رکن مردمی بودن و تقویت ظرفیت ملت در انتخابات، وظیفه همه ارکان نظام از جمله قوای مققنه، قضائیه و مجریه است، تاکید کرد: همین مردم بودند که ضمن حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، مرزها را حفظ کرده و در صحنه‌های مختلف اقتدار نظام اسلامی از جمله راهپیمایی‌ها و انتخابات‌های ریاست جمهوری، مجلس، خبرنگان رهبری و شوراهای اسلامی حضور پیدا می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انتخابات یک حق اجتماعی شهروندی است که باید از این حق استفاده شود، تصریح کرد: حضور در انتخابات به ما این حق را می‌دهد تا در مقابل فرد برگزیده، مطالبه‌گر باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور یک طیف و گروه خاص نیست بلکه رئیس جمهور همه ملت ایران است.

وی شرکت در انتخابات را از تاکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: همه به عنوان یک ایرانی در انتخابات شرکت می‌کنیم تا ایران قوی داشته باشیم و بر قدرت و اقتدار نظام افزوده شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه حضور در انتخابات سفارش شهدای سرافراز میهن اسلامی از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، خاطرنشان کرد: ما با شرکت در انتخابات فردی را که اصلح است انتخاب کرده و سرنوشت خود و جامعه را رقم می‌زنیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها کسی می‌تواند از برنده انتخابات مطالبه‌گر باشد که در انتخابات شرکت کند؛ اگر کسی شرکت نکند حق مطالبه‌گری از او گرفته می‌شود.

آیت‌الله رمضانی به تایید صلاحیت هفت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اشاره و خاطرنشان کرد: مردم باید از میان این گزینه‌ها، فردی که اصلح تشخیص می‌دهند را انتخاب کرده و به ایشان رأی دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رئیس جمهور در دوره آینده با شرایط سختی روبرو است، افزود: رئیس جمهور باید بداند مدیریت کشور که پرمشغله‌ترین مسئولیت اجرایی است، به او سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده امکانات کشور شامل سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در اختیار رئیس جمهور است، افزود: رئیس جمهور باید یک تیم بسیار قوی را انتخاب کند که نشاط و روحیه جوانی داشته باشند.

آیت‌الله رمضانی افزود: رئیس جمهور می‌تواند با مدیریت جهادی و بکارگیری جوان‌های مدیر، توانمند، مؤمن و مقتدر، بسیاری از مشکلات مردم و جامعه را حل کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه هر مسئولیتی در نظام اسلامی، فرصت طلایی است، تاکید کرد: هر مسئولیت یک امانت است که باید به درستی حفظ شود و امانت‌دار آن باشیم.

وی در پایان اذعان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید خود را برای یک دوره مسئولیت چهار ساله با فضای جدید، رویکرد جدید و برنامه جدید آماده کنند.

نظر شما