شناسهٔ خبر: 47703545 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

نامه پرشور مانچینی به مردمش: ایتالیای عزیز...

روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، پیش از بازی افتتاحیه‌ی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ که در آن ایتالیا به مصاف ترکیه می‌رود نامه سرگشاده‌ای به مردم کشورش نوشته است.

صاحب‌خبر -

ورزش سه: روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، پیش از بازی افتتاحیه‌ی رقابت‌های یورو 2020 که در آن ایتالیا به مصاف ترکیه می‌رود نامه‌ سرگشاده‌ای به مردم کشورش نوشته است.

نامه پرشور مانچینی به مردم کشورش: ایتالیای عزیز...

آتزوری در اولین بازی از رقابت های یورو 2020 فردا شب ساعت 23:30 به وقت تهران به مصاف ترکیه خواهد رفت.

مانچو در وبسایت رسمی‌اش نامه‌ خود خطاب به "ایتالیای عزیز" آغاز کرده و در ادامه‌ی آن چنین نوشته است:

"از زمانی که آن شب در ورزشگاه المپیکوی رم صعودمان را در مقابل یونان قطعی کردیم انگار ابدیتی گذشته است. اکتبر 2019 بود و ما از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدیم. ما این فرصت را یافته بودیم که چند ماه بعد سفرمان را برای فتح جام ملت‌ها از همان ورزشگاه المپیکو آغاز کنیم.

آن موقع، هنوز قرار بود 2020 سال خوب و رضایت‌بخشی باشد. سالی برای قسمت کردن شادی با یکدیگر. اما اکنون می‌دانیم که این سال در واقع چطور پیش رفت.

نامه پرشور مانچینی به مردم کشورش: ایتالیای عزیز...

سال 2020 سالی بود که در آن عادت‌های زیستی‌مان تغییر کرد و برای ماه‌های طولانی مجبور شدیم از کسانی که دوستشان داریم فاصله بگیریم و متاسفانه، برخی از کسانی که دوست داریم را هم از دست دادیم. در آن ماه‌ها، ساده‌ترین چیز‌ها پیچیده شدند. این دوره برای هیچ کس آسان نگذشت ولی حالا همه به نحوی آن را از سر گذرانده‌ایم.

تبعات پاندمی جهانی همچنان آشکار است و بر ما است که برای مدتی دیگر قوی بمانیم. چنان که پیش از این هم گفته‌ام، ورزش در چنین اوقاتی از مهم‌ترین ابزار حیاتی ماست. ورزش می‌تواند به ما کمک کند حال‌مان بهتر شود و می‌تواند موقتا ما را از افکارو لحظات سخت جدا کند. ورزش می‌تواند کلی احساسات مثبت برای‌مان به ارمغان بیاورد.

نامه پرشور مانچینی به مردم کشورش: ایتالیای عزیز...

و اکنون بیش از هر زمان دیگری به این احساسات مثبت نیازمندیم.

ملت‌ ما، در مسابقات یورو که چند ساعت دیگر آغاز خواهد شد، آگاه است که ما مردمی فوق‌العاده و مصمم هستیم. و به همین دلیل من، همکارانم و 26 پسری که در زمین به میدان خواهند رفت از دقیقه به دقیقه‌ی این بازی‌ها استفاده خواهیم کرد تا مایه‌ی افتخار کشوری باشیم که آن را نمایندگی می‌کنیم.

می‌دانیم که بازی‌هایمان لحظاتی خواهند بود که در آن میلیون‌ها ایتالیایی با هم متحد خواهند شد. این بازی‌ها برای مدت کوتاهی به ما اجازه خواهند داد تا سال سخت گذشته را فراموش کنیم. به همین علت است که ما با آگاهی کامل از قدرت پیراهن لاجوردی ایتالیا و مردم این کشور پا به این مسابقات خواهیم گذاشت.

ما هر دقیقه‌ از بازی‌هایمان را ارج خواهیم نهاد و با لذتی مشابه وقتی که کودک بودیم و فوتبال را تازه شروع کرده بودیم به زمین خواهیم رفت. و البته با مسئولیت پذیریِ کسانی که پیراهن تیم ملیِ یکی از زیباترین و قوی‌ترین کشور‌های جهان را به تن می‌کنند.

ما همه، زیر آسمان آبی متحد می‌شویم و پیراهن آبی‌مان را به تن می‌کنیم. در پایان، اجازه دهید همه با هم، فریادی بزنیم که با آن، بیش از 60 میلیون ایتالیایی با هم یک‌صدا می‌شوند: پیروز باد ایتالیای لاجوردی پوش!"

مانچینی یکی از ستاره های تیم ملی ایتالیا در رقابت های یورو 1988 بود که در آن رقابت ها گل اول جام را در دیدار افتتاحیه مقابل آلمان غربی به ثمر رساند.

نظر شما