شناسهٔ خبر: 47702736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلیلی: می‌توان در ۴ سال آینده ۴ میلیون شغل ایجاد کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه طبق قانون اساسی داشتن شغل حقوق آحاد جامعه است، گفت: می‌توان در ۴ سال آینده بیش از ۴ میلیون شغل ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش خبری ۲۰و۳۰ شبکه دوم سیما در واکنش به سوالی درباره راهکارهایش برای رفع بیکاری، اظهار داشت: طبق قانون اساسی داشتن شغل و رضایت از شغل، حقوق آحاد جامعه است و ما درباره این موضوع در عرصه‌های مختلف بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می‌توان در ۴ سال آینده بیش از ۴ میلیون شغل ایجاد کرد.

وی بیان کرد: اگر ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، به خوبی مدیریت شود، شغل ایجاد می‌کند. جوانان ما چندین سال از بهترین عمر خود را در دانشگاه‌ها می‌گذرانند و انتظار دارند که شغلی متناسب داشته باشند و ما معتقدیم که باید آنان شغل خوبی داشته باشند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: برنامه ما این است که بسیاری از کار‌هایی که تحت عنوان پژوهش و مطالعات در دستگاه‌ها انجام می‌شود، باید برون‌سپاری شود و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها این پژوهش‌ها و مطالعات را انجام دهند.

جلیلی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید موظف شوند که این تحقیقات را به دانشجویان برون‌سپاری کنند و مزدی به آنان دهند، همچنین لازم است دانشجویان طی تحصیلات خود و با همکاری با اساتیدشان روی پایان‌نامه‌هایی کار کنند که با بخش صنعت مرتبط باشد و فعالیت‌های تحصیلی آن‌ها هم باید با بخش صنعت مرتبط باشد که بعد‌ها منجر به اشتغال شود.

وی ادامه داد: می‌توان در چهار سال آینده بیش از چهار میلیون شغل متناسب با رشته‌های مختلف نظیر معدن، کشاورزی، صنعت، شیلات، گردشگری و گردشگری سلامت ایجاد کرد. ما فرصت‌های این عرصه‌ها بررسی و برای آن برنامه تدوین کرده‌ایم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: بسیاری از بیکاری فارغ‌التحصیلان در زمینه علوم انسانی رقم می‌خورد. یکی از برنامه‌های ما به این صورت است که مانند علوم مهندسی و فنی، در حوزه علوم انسانی و علوم پایه، پژوهش‌ها برون‌سپاری شوند.

جلیلی گفت: برنامه ما به این شکل است که دستگاه‌های دولتی موظف شوند که پژوهش‌ها را در مناقصات اعلام کنند و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی به صورت عادلانه، پژوهش‌ها را اخذ کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: علاوه بر این، بخش دیگری از برنامه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این این است که روسای دانشگاه‌ها موظف به هدایت تحصیلی دانشجویان به سمت رشته‌های شغلی خواهند بود و انتخاب پایان‌نامه‌ها یا رساله‌های ارتقای اساتید هم الزاماً در ارتباط با زمینه‌های شغلی باید باشد.

انتهای پیام/

نظر شما