شناسهٔ خبر: 47702143 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلیلی:

دولت برای مردم نقش قائل شود/ راه آهن بوشهر نباید وعده سر خرمن باشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وظیفه دولت این است که برای مردم نقش قائل باشد و این نقش را خود او از آن استقبال و بستر آن را فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  چهارشنبه در گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم استان بوشهر، بیان کرد: اگر قرار است برای چهار سال آینده انتخابی داشته باشیم این انتخاب می‌تواند نتیجه آن اداره حداقلی کشور و یا نه می‌تواند با استفاده درست از ظرفیت‌ها منجر به  ارتقا و جهش در چهار سال آینده شود.

او تاکید کرد: با برنامه ریزی در کنار ملت می‌توان نه تنها در استان بوشهر بلکه در کشور جهشی در شان ملت ایران داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استان بوشهر مثال خوبی است که کشور نباید به شکل حداقلی اداره شود، گفت: فقط ظرفیت‌های استان بوشهر نشان می‌دهد کشور می‌تواند یک جهش حداکثری داشته باشد اگر این باور و اراده وجود داشته باشد و به این موضوع به صورت جد مورد توجه قرار گیرد، البته لازمه این کار تنها عوض کردن چند مدیر و مسئول نیست.

جلیلی گفت: امروز زمان جهاد بزرگ ایران است و برای رسیدن به این هدف بزرگ هر روستا، شهر و استان باید جهش یابد.

دولت برای مردم نقش قائل شود

او افزود: اگر می‌خواهیم یک نگاه حداکثری داشته باشیم لازمه آن این است مردمی که حماسه‌های بزرگ دردوران دفاع مقدس ایجاد کردند را پای کار آورد؛ مردمی که از درون آن‌ها نادر مهدوی‌ها بیرون بیاید این‌ها تنها مخصوص دوران دفاع مقدس نیستند بلکه در عرصه صنعت، کشاورزی و شیلات نیز می‌توانند حماسه‌های بزرگ بیافرینند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه یک جوان ما در استان بوشهر تنها نباید جویای کار باشد بلکه او می‌تواند یک کارآفرین باشد، عنوان کرد: وظیفه دولت این است که برای مردم نقش قائل باشد و این نقش را خود او از آن استقبال و بستر آن را فراهم کند در هشت سال گذشته شاهد بودیم کشور ما می‌توانست در عرصه‌هایی پیشرفت‌های جدی داشته باشد، چرا نشد؟

دولت سایه یعنی سایه مردم بر سر دولت احساس شود

جلیلی با تاکید براینکه حضور مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، ادامه داد: آنچه ما تحت عنوان دولت سایه در هشت سال گذشته مطرح کردیم این مربوط به دولت رقیب ما نبود اگر دولت در اختیار ما هم باشد وجود دولت سایه ضرورت دارد.

او بیان کرد: دولت سایه به این معنی است که شما سایه مردم را بر سر دولت احساس کنید و دولت باید بداند مردم سایه به سایه و قدم به قدم او را دنبال می‌کنند؛ مردم ما نشان دادند اگر کار خوب و قاو و در راستای منافع آنان انجام شود، قبل از همه پشتیبان دولت هستند و او را تقاوت می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم نشان دادند در جایی که ضرورت دارد با ایثار جان و مال خود به کمک دولت می‌شتابند و دفاع مقدس گواهی بر این مدعا است خوب این چنین مردمی آیا در عرصه اقتصاد، کشاورزی و صنعت به کمک دولت نمی‌آید؛ به طور حتم می‌آید.

بیشتر بخوانید

جلیلی تاکید کرد: وقتی مردم جدی گرفته، احترام گذاشته شوند و حقوق آنان تعریف و شناخته شود و دولت برای خود مسئولیت قبول کند به نتیجه خواهیم رسید.

او افزود: اگر در قانون اساسی صحبت می‌کنیم که مسکن حق مردم است در کنار آن قانون اساسی تاکید می‌کند که تامین این نیاز وظیفه دولت است و اگر می‌گویم شغل و رضایت از آن حق مردم است اینجا وظیفه دولت است که این حق را استیفا و به خوبی اجرا کند در این شرایط است که مردم پای کار خواهند آمد.

هماهنگی دولت و مردم باعث جهش می‌شود

جلیلی افزود: کمک مردم تنها تایید کار‌های خوب دولت نیست بلکه اگر جایی دولت اشتباه می‌کند مردم باید کمک کنند آن کار تصحیح شود اگر جایی دولت کار ناقصی انجام می‌دهد کمک کنند کار کامل شود این می‌شود مفهوم دولت سایه که در هشت سال گذشته دنبال کردیم.

او بیان کرد: اگر دولت و مردم با هم هماهنگ باشند در موضوعات مختلف نه تنها کشور اداره می‌شود بلکه جهش نیز پیدا می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر رشد، پیشرفت و آبادانی کشور گفت: گوجه کاران آبدان شهرستان دیر در استان بوشهر به خوبی در زمینه جهش تولید اقدام کرده بودند، اما زمانیکه به جهش تولید می‌رسند نه تنها بازار لازم برای آنان فراهم نمی‌شود بلکه با تدابیر غلط جلو بازار گرفته می‌شود و این همان خطاهاست که مردم باید سایه به سایه برای منافع خود و کشور این مسائل را به خوبی دنبال و اجازه ندهند اگر سیاست و تدبیر غلطی انجام می‌شود هم کشاورز و کشور و صادرات و ارزآوری و تولید کشور لطمه می‌خورد.

مصادره کرده دستگاه نخل‌داران به علت بدهی بانکی!

جلیلی افزود: خیلی تاسف آور است که تعاونی نخل‌دارانی با چهار هزار نفر عضو در سعدآباد دشتستان به دلیل بدهی معوقه دستگاهی که با هزار زحمت خریداری کرده بودند را بانک مصادره و آن را تکه تکه کند.

او گفت: این مساله در یک کشوری رخ داده که صحبت از عدالت اجتماعی می‌شود در کشوری که رئیس بانک مرکزی می‌گوید ۹۰ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دست ۱۱ نفر است و پس نداده‌اند، اما در همین حال اموال و تجهیزات شرکت تعاونی نخل‌داران سعدآباد را به علت بدهی چند میلیاردی عقب افتاده  بگیرند و تکه تکه کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر می‌گویم در چهار سال آینده باید جهش و ارتقا یابیم نباید به مدیریت حداقلی و امور روزمره  اکتفا کنیم منظور این است که اگر تعاونی نخل‌داری تلاش ارزشمندی انجام می‌دهد دولت باید به کمک او بیاید تا بازار‌های صادراتی جهان را پیدا کند نه اینکه مانع او شود.

جلیلی ادامه داد: اگر دولت و مردم هماهنگ باشند و تقسیم کار شود در شرایطی که نیاز به ارزآوری و صادرات داریم به گونه‌ای اقدام نمی‌شود که «گوجه کار ما عزا بگیرد که حتی چیدن محصول گوجه برای من به صرفه نیست».

مرزنشین باید صادرکننده باشد نه کولبر و شوتی

او گفت: هر مرزنشین ما و هرکسی که در عرصه‌های مرزی ما حضور دارد باید تبدیل به یک صادر کننده عمده کشور شود نه اینکه مردم با سختی امرار معاش کنند و به کولبر، لنج بر و شوتی متهم شوند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: فرصت‌هایی که امروز در استان بوشهر وجود دارد هر کدام از آن‌ها موجب ارتقا و جهش در اقتصاد می‌شود.

جلیلی بیان کرد: با مزیت نسبی کشور که نفت و گاز است می‌توانیم کشور را ارتقا بدهیم به شرطی که در تمام این‌ها، نگاه حداقلی نداشته باشیم همین صنعت می‌تواند کشور را از بیکاری نجات دهد به شرطی که علاوه بر صنایع بالادستی به صنایع پایین دستی پتروشیمی اهتمام داشته باشیم.

او ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز در شرایطی که بازار مناسبی در کشور‌های همسایه برای محصولات کشاورزی وجود دارد روسیه ۱۱ میلیارد دلار واردات صیفی  دارد در این شرایط نباید گوجه فرنگی روی دست کشاورز آبدانی ما بماند و له شود.

راه آهن بوشهر نباید وعده سر خرمن باشد

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر امروز نیروگاه اتمی بوشهر را داریم در فاز نخست علاوه بر اینکه برقی را به کشور اضافه کرده می‌تواند به شیرین شدن آب استان کمک کند باید در فاز‌های بعدی این کار را به شکل بهتر انجام دهد.

جلیلی با اشاره به دریا به عنوان یک مزیت استان بوشهر، تاکید کرد: اگر این استان به دلیل دریا یک فرصت خوب برای ترازنیت به شمار می‌رود می‌توان از این فرصت برای تجارت و تبادل کالا استفاده کرد و لازمه آن این است که استان به حمل و نقل ریلی کشور وصل شود نه اینکه وعده اتصال خط ریلی تنها یک وعده سر خرمنی باشد که هر چند وقت یک بار مطرح و پیگیری نشود.

او بیان کرد: نام بوشهر یادآور مردمانی است که هر وقت اجنبی‌ها به کشور چشم دوختند در مقابل آن‌ها ایستادند و بوشهر را گورستان طمع کاران اجنبی کردند از استعمارگران پرتغالی و هلندی تا متجاوزان مجهز انگلیسی و آمریکایی دچار چنین سرنوشتی شدند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بوشهر سرزمین قهرمانان و غیور مردانی است مانند نادر مهدوی، احمد خان تنگستانی، رئیسعلی دلواری تا شهید مدافع حرم احمدی جوان که نامشان تا ابد برای ما باقی می‌ماند.

جلیلی ادامه داد: استان بوشهر، مهد عالمان مبارز و مجاهد از علامه بلادی تا شهید عاشوری از مجاهد برازجانی تا شهید صادق گنجی و از علامه اهرمی تا شهید محمد حسن ابراهیمی است این‌ها سرمایه‌های تاریخی گرانقدر و بزرگ این استان هستند که در شناسایی و شناساندن آن‌ها کوتاهی شده و شخصیت‌هایی هستند که نه تنها در استان بلکه می‌توانند در سطح جهانی معرفی شوند.

او گفت: شهید نادر مهدوی بسیار والاتر از برخی چهره‌هایی است که امروز در دنیا معرفی می‌شوند او بود که در برابر استکبار آمریکا ایستاد و مردانه رشادت ایرانی را نشان داد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استان بوشهر به لحاظ تاریخی، فرهنگی و فرصت‌های بزرگ اقتصادی استان ارزشمندی است، بیان کرد: بدون شک در این استان در کنار ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها مشکلات زیادی وجود دارد که برای همه شناخته و بار‌ها بیان شده و از سوی افراد مختلف هم بیان خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

نظر شما