شناسهٔ خبر: 47697573 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در اولین برنامه سفر به سمنان؛

افزایش «فوق العاده ویژه معلمان» با تصویب شورای حقوق و دستمزد / جذب ۲۰ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش، از طریق آزمون استخدامی تیرماه

وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان استان سمنان گفت: سازمان امور اداری و استخدامی دستوری در مورد افزایش فوق العاده ویژه معلمان، صادر کرده است که به محض تصویب در شورای حقوق و دستمزد، این دستور اجرا و «فوق العاده ویژه معلمان» افزایش خواهد یافت

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: در خصوص «نیروی انسانی» نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به «نیروی انسانی با کیفیت» دست پیدا کنیم و «دسترسی به معلمان با صلاحیت»، از حقوق دانش آموزان است.

وی که در جمع فرهنگیان استان سمنان به صورت حضوری و مجازی سخن می گفت، با بیان این که «داشتن امنیت شغلی» از مطالبات معلمان است و همواره نسبت به این موضوع، دغدغه مند بوده ایم و تعهدات قانونی خود در «جذب معلمان» را انجام داده ایم، گفت: یکصد هزار نفر، طی سال های مختلف با آموزش و پرورش همکاری کرده اند و توقع استخدام دارند که درمیان آن ها افرادی با ۶۰سال سن یا افرادی که رشته تحصیلی آنان هیچ تناسبی با مأموریت آموزش و پرورش ندارد، نیز دیده  دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که در آزمون استخدامی تیرماه سال جاری، 20 هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد، اظهار کرد: تلاش ما همواره ساماندهی نیروی انسانی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه تلاش خود را به کار بستیم تا در قبال افرادی که قانون برای آنان تعیین تکلیف کرده است، غفلت و کوتاهی، صورت نگیرد.

 وی ادامه داد: وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش باید به گونه ای شایسته به سامان برسد برای همین و در دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان، مصوبه ای را در شورای عالی فرهنگی تصویب کردیم تا «استخدام معلمان» از بین «بهترین داوطلبان» احصا شده و شرط جذب نیز گذراندن دوره در «دانشگاه فرهنگیان» و «دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» است و هرکسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود.

رتبه بندی یکی از مطالبات فرهنگیان و از مولفه های سند تحول است

محسن حاجی میرزایی با بیان این که به تدریج به سمت «رفع نگرانی فرهنگیان» و «تضمین امنیت شغلی» حرکت خواهیم کرد، گفت: «طرح رتبه بندی» یکی از مطالبات جامعه فرهنگیان و از مؤلفه های سند تحول است. هدف رتبه بندی تنها افزایش حقوق نیست؛ در رتبه بندی معیار، استخراج «صلاحیت‌های حرفه ای و عمومی معلمان» و  ایجاد فرصتی است برای ارتقای صلاحیت معلمان .

وی رأی مجلس نسبت به این موضوع را در زمره بی نظیرترین حمایت ها توصیف کرد و افزود: اختصاص رتبه‌بندی افراد بر اساس احراز صلاحیت‌ها است و در صدد هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان سایر دستگاه ها برخوردار شوند و تلاش می کنیم قبل از پایان کار دولت این طرح اجرایی شود.

«کاهش فاصله حقوق فرهنگیان» با سایر مشاغل و کارکنان و «افزایش فوق العاده ویژه» از دیگر موضوعاتی بود که حاجی میرزایی به آن اشاره کرد و اظهار کرد: سازمان امور اداری و استخدامی دستوری صادر کرده که به محض تصویب در شورای حقوق و دستمزد، اجرا خواهد شد.

پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش 7 نفر از فرهنگیان استان سمنان به نمایندگی از مربیان پرورشی، مربیان پیش دبستانی و آموزگاران دوره های ابتدایی، دبیران و هنرآموزان و مدیران دوره های ابتدایی و متوسطه دیدگاه های خود را مطرح کردند.

نظر شما