شناسهٔ خبر: 47689736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

قره‌باغ محور مذاكرات میدویدیف-سركیسیان-علی‌اف

روسای‌جمهوری روسیه، ارمنستان و آذربایجان پنجم آبان در آستاراخان در نشستی سه جانبه به بررسی مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه قره باغ خواهند پرداخت

صاحب‌خبر -
سرویس آذربایجان /خبرگزاری آران

 

خبرگزاری آران / سرویس آذربایجان : روسای‌جمهوری روسیه، ارمنستان و آذربایجان پنجم آبان در آستاراخان در نشستی سه جانبه به بررسی مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه قره باغ خواهند پرداخت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفكس»، "الهام علی اف " و "سرژ سركیسیان "، روسای‌جمهوری آذربایجان و ارمنستان 27 اكتبر (5 آبان) به دعوت "دمیتری میدویدیف " رئیس‌جمهوری روسیه به بندر آستاراخان سفر خواهند كرد.
بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی كاخ كرملین، در جریان این مذاكرات سه جانبه، روسای‌جمهوری روسیه، ارمنستان و آذربایجان قصد دارند به بررسی مسائل مربوط به روند حل و فصل مناقشه قره باغ كوهستانی بپردازند.
روسیه بطور مرسوم نقش میانجی در حل مشكل به درازا كشیده شده قره باغ دارد و با توجه به روابط نزدیك خود با هر دو طرف این مناقشه، یعنی باكو و ایروان، تلاش می كند تا در نزدیكی مواضع دو طرف و برطرف شدن اختلافات آنها بر سر مسئله قره باغ نقش آفرینی كند، ولی این تلاشها تاكنون نتیجه بخش نبوده و مناقشه قره باغ همچنان سنگ زیربنای اختلافات آذربایجان و ارمنستان بشمار می‌رود .

 

نظر شما