شناسهٔ خبر: 47666771 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

سیدعلی صالحی و منصور اوجی در «وزن‌ دنیا»

صاحب‌خبر -

شماره‌ پانزدهم‌ ماهنامه‌ «وزن دنیا» با تیتر «گزارش به نازادگان» مروری تحلیلی بر آرای سیدعلی صالحی در شعر و نقد و همچنین پرونده‌ای به مناسبت درگذشت منصور اوجی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در این شماره‌ مجله «وزن دنیا» می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس شعر بخوانیم. 

علاوه‌بر شعر این استان‌ها، دو بخش «هم‌زبانان» و «کارگاه وزن دنیا»، بخش اول بازتاب‌دهنده‌ شعر شاعران فارسی‌زبانی از کشورهای همسایه، و بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهای ارسالی خوانندگان وزن دنیاست.

بخش «هوای تازه» در معرفی شاعران برگزیده‌ هر شماره، نقد و بررسی کوتاهی داشته است بر شعرهای فاطمه شمس، شاعر جوان اهل استان فارس.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌ پرونده‌ای درباره‌ سیدعلی صالحی و کارنامه‌ شعری‌اش، با مروری تحلیلی بر آرای او در شعر و نقد منتشر شده است.

از نویسندگان این پرونده می‌توان به علی مسعودی‌نیا، رسول رخشا، شهرام شهیدی، سیدفرزام حسینی و محمد پروین اشاره کرد.

همچنین در این بخش مائده امینی گفت‌وگویی داشته با سیدعلی صالحی درباره‌ سال‌های شاعری و نظریه‌پردازی‌اش، و در میزگردی با حضور بهزاد خواجات، فیض شریفی و محمد آشور به آرای انتقادی سیدعلی صالحی در شعر معاصر ایران پرداخته شده است.

بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ با تیتر «کوتاه مثل آه» یادنامه‌ای‌ است به مناسبت درگذشت منصور اوجی با سیری در شعر و زندگی او، با نوشته‌هایی از شاپور جورکش، ایرج زبردست، راد قنبری، کیوان نریمانی، سیدفرزام حسینی، آنوشا نیک‌سرشت و محمدرضا داداشی‌آذر.

همچنین در این بخش «وزن دنیا» گفت‌وگویی داشته با علی باباچاهی درباره‌ خصلت‌های شعری منصور اوجی.

شماره‌ پانزدهم «وزن دنیا» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی پوریا سوری و سردبیری علی مسعودی‌نیا در ١٨٨ صفحه و با قیمت ۶٠ هزار تومان از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان vaznedonya@ مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند. 

برچسب‌ها:

نظر شما