شناسهٔ خبر: 47657581 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از سوی معاونت علمی؛

تسهیلاتی برای حمایت از نخبگان بین‌المللی / بیش از ۲۰۰ نفر اقامت ویژه دریافت کردند

معاونت علمی و فناوری با هدف جذب و حمایت از نخبگان غیر ایرانی علاقه‌مند به اقامت در ایران، تسهیلاتی در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ایران در چهار دهه گذشته میزبان جمعیت زیادی از مهاجران کشور‌های همسایه بوده است. سیاری از این مهاجران علی‌رغم تمام مشکلات توانستند در دانشگاه‌های برتر ایران تحصیل کنند، بسیاری از آن‌ها با شکوفایی استعداد‌های خاص خود در حوزه‌های مختلف، کسب‌وکار‌های موفقی راه‌اندازی کنند و بسیاری از اتباع سایر کشور‌های جهان تمایل دارند تا به عنوان یک نخبه در کشور ایران زندگی و رشد و شکوفایی خود را در جامعه ایران پیگیری کنند.

 

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی با هدف جذب و اعطای حمایت‌های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از سال گذشته آغاز شد. سامانه‌ای که می‌کوشد تا با فراهم کردن مجموعه‌ای از خدمات و تسهیلات برای مهاجران نخبه و کارآفرین، اقامت و زندگی آن‌ها در ایران را راحت‌تر کند و زمینه‌های رشد و شکوفایی و بهره‌مندی کشور از استعداد‌های آن‌ها را فراهم کند.

 

ارائه دفترچه اقامت ویژه که به مدت سه تا پنج سال این دسته از مهاجران را از تمدید سالانه مدارک اقامتی معاف می‌کند یکی از خدمات این برنامه است. با داشتن دفترچه اقامت ویژه، مهاجران می‌توانند به جز حق رای از کلیه حقوق شهروندی در ایران برخوردار شوند. در قالب این برنامه، تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر که متقاضی اقامت در ایران بودند، موفق به دریافت دفترچه اقامت ویژه شدند.

 

حمایت‌های این سامانه شامل چهار بخش است. بخش اول آن شامل تسهیلات اقامتی سه ساله، پنج ساله، ۱۰ سال و بلند مدت در ایران است که این حمایت راه اندازی شده است و فاز‌های حمایتی بعدی نیز توسعه می‌یابد.

 

استقرار در زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری ایران، امکان استفاده از تسهیلات و حمایت‌های معاونت علمی از نخبگان که می‌تواند مشمول مهاجران نخبه بین‌المللی شود و امکانات آموزشی و رفاهی از دیگر برنامه‌های حمایتی این سامانه است.

 

متقاضیان برای ثبت نام و دریافت این خدمات می‌توانند به سایت iconnect.isti.ir معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

نظر شما