شناسهٔ خبر: 47639583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

با حضور مسئولان دانشگاهی در بوشهر؛

دانشگاه آزاد اسلامی با انجمن ملی خرما تفاهم‌نامه امضا کرد

تفاهم‌نامه انجمن ملی خرمای استان بوشهر و مرکز تحقیقات نخل و خرمای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور مسئولان دانشگاهی منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از تنگستان، تفاهم‌نامه انجمن ملی خرمای استان بوشهر و مرکز تحقیقات نخل و خرمای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در مراسمی با حضور معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، رئیس مرکز تحقیقات نخل و خرمای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، رئیس انجمن خرمای استان بوشهر و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر منعقد شد.

رئیس انجمن ملی خرمای استان بوشهر در این مراسم، فقدان متخصص در حوزه کشت، داشت و برداشت نخیلات را یکی از عوامل بزرگ ضعیف‌بودن این صنعت در مراحل فرآوری و صنایع تبدیلی دانست و اظهار کرد: امروز بیشترین مصرف محصولات خرمایی در قالب صنایع تبدیلی انجام می‌شود که به‌دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، فقدان رشته‌های دانشگاهی و نبود متخصصان کاردان در حوزه نخیلات از بزرگ‌ترین کمبودهایی است که به‌خوبی در جامعه احساس می‌شود.

ندیر پورجم با تأکید بر اینکه تمام اجزای نخیلات از ساقه تا میوه در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: نخیلات هیچ دورریزی ندارند و حتی هسته خرما نیز در صنایع تبدیلی به‌صورت پودر به قهوه اضافه و به‌عنوان یک نوشیدنی مقوی برای مصرف به بازار عرضه می‌شود که در نوع خود کم‌نظیر است.

این مسئول با تأکید بر رعایت استانداردهای لازم در کنار فراهم‌کردن زمینه تولید بیشتر با بهره‌وری بالا، حرکت به سمت کشاورزی مکانیزه و مدرن را راه‌حل برون‌رفت از وضعیت فعلی ذکر کرد.

حامد قائدی معاون علمی (آموزشی و پژوهشی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه کاشت، تولید، برداشت، بسته‌بندی، فرآوری و صنایع تبدیلی نخیلات را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاهی دانست و بیان کرد: این دانشگاه آمادگی دارد تا به کمک انجمن خرمای ایران این مهم را به منصه ظهور برساند و بتواند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، وبینار و کارگاه آموزشی‌های مختلف و متنوع در ارتقای اطلاعات عمومی کشاورزان همت گمارد.

دانشگاه آزاد اسلامی با انجمن ملی خرما تفاهم‌نامه امضا کرد

محمدامین زارعی رئیس مرکز تحقیقات نخل و خرمای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم امکانات، تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاه‌های تخصصی و داشتن زیرساخت‌های علمی و پژوهشی را از دیگر نقاط قوت در این دانشگاه برشمرد و گفت: بدون شک قرارگرفتن دانشگاه در کنار این‌گونه صنایع می‌تواند نقش مؤثری را در ارتقای کیفیت و کمیت داشته باشد.

محمود قدرتیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان(اهرم) نیز با اعلام آمادگی از تربیت، آموزش و مهارت‌آموزی به دانشجویان مطابق نیاز این صنعت یادآور شد: دانشکده صنایع غذایی با محور و موضوعیت نخل که یکی از منابع درآمدی در استان بوشهر به شمار می‌رود، می‌تواند نیروهای کاردان و کارآزموده را مطابق نیاز صنایع به آنان معرفی کند تا پس از گذراندن مراحل آزمودن در صورت رضایت به استخدام این صنایع درآیند.

به گزارش آنا، تفاهم‌نامه همکاری به‌منظور گسترش خدمات علمی، پژوهش و آموزشی در راستای ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر در زمینه‌های تحقیقاتی، مشاوره‌ای و آموزشی با امضای رئیس مرکز تحقیقات نخل و خرما دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و رئیس انجمن ملی خرمای استان بوشهر منعقد شد.

انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

نظر شما