شناسهٔ خبر: 47614701 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمار ماهانه صنعت آب و برق همچنان منتشر نمی‌شود/غفلت وزارت نیرو در انتشار اطلاعات 77 روزه شد

یک کارشناس انرژی گفت: آخرین نسخه آمار ماهانه صنعت آب و برق در اسفندماه منتشر شد و آمار سال 1400 با وجود گذشت 3 ماه همچنان منتشر نشده است.

صاحب‌خبر -

سیما غفاری، کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: انتشار آمار ماهانه صنعت آب و برق یکی از مواردی بود که همواره مورد ستایش اکثریت کارشناسان قرار می‌گرفت، لذا بنای کار کارشناسی نیازمند اطلاعات دقیق از هر حوزه است.

این کارشناس انرژی با اشاره به اینکه آمار ماهانه صنعت آب برق 3 ماه است که منتشر نمی‌شود، گفت: متاسفانه آخرین نسخه  آمار ماهانه صنعت آب و برق در اسفندماه منتشر شد و آمار سال 1400 با وجود گذشت 3 ماه همچنان منتشر نشده است.

فعالیت کارشناسان با منتشر نشدن آمار مختل شده است

غفاری در تشریح شرایط بحرانی صنعت آب و برق افزود: در شرایط بحران باید شاهد فعالیت بسیار بیشتر کارشناسان و رسانه‌ها در زمین نیازهای حیاتی به نام آب و برق باشیم که طبیعتا این مسئله به اطلاعات آماری نیاز دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه وزارت نیرو با منتشر نکردن آمار ماهانه صنعت آب و برق ضربه بزرگی به فعالیت کارشناسی در این حوزه وارد کرده و همین مسئله می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

غفاری تاکید کرد: چگونه می‌توان از رسانه و کارشناسان انتظار آگاه‌کردن مردم از شرایط بحرانی را داشت، وقتی بدیهی‌ترین آمار توسط این وزارت‌خانه منتشر نمی‌شود.

این کارشناس انرژی در پایان گفت: امیدواریم وزارت نیرو با انتشار آمار ماهانه فروردین و اردیبهشت به صورت یکجا غفلت خود در این زمنیه را جبران کند.

انتهای پیام/ب

نظر شما