شناسهٔ خبر: 47597400 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

انتخابی جام جهانی؛

پیروزی قابل پیش بینی ایران در بازی یکطرفه

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری کاملا یکطرفه مقابل هنگ کنگ بی دقت ظاهر شد تا با وجود برتری از این تیم گل هم دریافت کند. این گل در تاریخ ۵۳ ساله دیدار دو تیم بی سابقه بود!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ایلیا تاری‌وردی؛ در پنجمین بازی از رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی ایران از ساعت ۱۹:۰۰ به مصاف تیم ملی هنگ کنگ رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر ۱ به نفع ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.

علی قلی زاده (۲۳)، وحید امیری (۶۱) و کریم انصاریفرد (۶۴) برای ایران و چِنگ (۸۵) برای هنگ کنگ گلزنی کردند.

نتیجه بازی دور رفت: ایران با گلهای سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد، حریفش را دو بر صفر شکست داد.

وضعیت در گروه سوم: ایران با 6 امتیاز از 4 بازی در رده سوم قرار دارد و هنگ کنگ که از 5 بازی قبلی‌اش 5 امتیاز گرفته، تیم چهارم گروه است.

پنجشنبه 13 خرداد 1400

مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022

ایران – هنگ کنگ ساعت 19 به وقت تهران و 17:30 به وقت منامه

تیم داوری: ادهم مخادمه محمد توما - احمد مونس نادی - محمد الکلاف - یعقوب عبدالباقی

با گزارش اتفاقات مهم این بازی با ما همراه باشید.


ترکیب ایران 
علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، احمد نوراللهی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده و سردار آزمون


ترکیب هنگ کنگ

یاپ یونگ، تسوی وانگ، فونگ هینگ، هلیو ژوزه، هانگ یانگ، سانگ مینگ، اور ماتو، دیگو موریر، لئونک کون، چان شینیچی و تانگ کین من

گل‌های بازی:
ایران: (علی قلی زاده ۲۲) (وحید امیری ۶۰) (کریم انصاری‌فرد ۸۳)
هنگ کنگ: (چان شینیچی ۸۴)


کارت زرد:
ایران: (مهدی ترابی ۹۰)
هنگ کنگ: -


کارت قرمز:
ایران: -
هنگ کنگ: -


مهم ترین اتفاقات بازی؛

دقیقه ۳: حملات پی در پی ایران در همین دقایق ابتدایی می رفت تا با دفع ناقص یاپ یونگ و شوت سردار آزمون دروازه هنگ کنگ را باز کند اما شوت سردار آزمون به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶: پاس زیبای نوراللهی به سردار آزمون رسید او می‌خواست طارمی را صاحب توپ کند که در این بین مدافعان هنگ کنگ توپ را به کرنر زدند.

دقیقه ۱۷: حرکت جهانبخش از سمت چپ و پاس کات بک او به عزت اللهی می‌توانست ایران را صاحب گل کند اما شوت پرقدرت عزت اللهی با بدشانسی و اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: علی قلی زاده با حرکت از سمت راست و دریبل مدافع هنگ کنگ با یک شوت بسیار تماشایی در زاویه بسته و بین چند بازیکن گلزنی کرد.

دقیقه ۲۶: سانتر خوب عزت اللهی در نزدیکی سردار آزمون توسط دروازبان هنگ کنگ سیو شد.

دقیقه ۴۳: قلی زاده با دریبل بازیکن هنگ کنگ و سانتر خوب توپ را به آزمون رساند، ضربه سر سردار آزمون با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: شوت محکم سردار آزمون از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: سانتر قلی زاده به مهدی طارمی رسید که او با یک پاس رو به عقب وحید امیری را صاحب توپ کرد و شوت محکم امیری وارد دروازه شد.

دقیقه ۶۸: شوت قلی زاده که با قدرت کمی به سمت دروازه هنگ کنگ رفت توسط یاپ یونگ به صورت ناقص دفع شد و توپ برگشتی به سردار آزمون رسید که شوت او نیز دفع شد و به کرنر رفت.

دقیقه ۸۳: در یک ضد حمله سامان قدوس با دوندگی بالت توپ را به مهدی ترابی رساند و او با دریبل زیبای بازیکن هنگ کنگ با یک پاس عرضی به کریم انصاری‌فرد او را صاحب توپ کرد و شوت او به گل سوم ایران تبدیل شد.

دقیقه ۸۴: پس از گل سوم ایران غافلگیری مدافعان ما سبب حمله ی مهاجمان هنگ کنگ شد و سانتر آنها از سمت چپ با ضربه سر شینیچی وارد دروازه ایران شد.

دقیقه ۸۵: شوت محکم احمد نوراللهی توسط یاپ یونگ دفع شد.

نظر شما