شناسهٔ خبر: 47504503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری:

تلاش عوامل اجرایی برای تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات است

قربان‌پور گفت: تمام تلاش عوامل اجرایی انتخابات در این استان تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ملک‌محمد قربان‌پور دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تمام تلاش عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این استان تحقق حضور حداکثری و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است.

او افزود: انتخابات شورا‌های اسلامی در ۶۵۹ شهر و روستای این استان شامل۶۱۶ روستا و ۴۳ شهر برگزار خواهد شد.

قربان‌پور با اشاره به برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی در ۶۱۶ روستای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از این تعداد ۵۶۷ روستا دارای جمعیت زیر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر با شورا‌های سه نفره و ۴۹ روستا دارای جمعیت بالای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر با شورا‌های پنج نفره هستند.

بیشتر بخوانید

او به برگزاری انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: از این تعداد۲ شهر شهرکرد و بروجن با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر دارای شورا‌های هفت نفره و ۴۱ شهر با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر دارای شورا‌های پنج نفره هستند.

قربان‌پور با اشاره به نام‌نویسی ۹۳۳ نفر برای رقابت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها و سه هزار و ۸۱۱ نفر برای رقابت در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان ادامه داد: از این تعداد ۹۲ درصد داوطلبان شهر‌ها و ۹۵ درصد داوطلبان روستا‌ها تایید صلاحیت شدند.

او افزود: ۱۵ خرداد ماه جاری نتایج نهایی داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌ها و ۱۶ خرداد ماه امسال اسامی قطعی داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌های استان اعلام خواهد شد.

قربان‌پور اضافه کرد: داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه جاری به مدت هفت روز برای تبلیغات فرصت دارند.

او به همزمانی برگزاری ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت همزمان در سراسر کشور اشاره و تاکید کرد: داوطلبان ریاست جمهوری از هفتم تا ۲۶ خرداد ماه به مدت ۲۰ روز فرصت دارند تا نسبت به تبلیغات ستادی خود اقدام کنند.

قربان‌پور افزود: ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ به وزارت کشور پیشنهاد داده تا یک‌هزار و ۱۶۴ شعبه در این استان فعال باشد.

او ادامه داد: انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شهر‌های شهرکرد و لردگان به‌طور کامل الکترونیکی برگزار می‌شود.

قربان‌پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ گفت: روش‌های تبلیغاتی داوطلبان و نامزد‌های حاضر در این انتخابات متنوع و مختلف است.

او افزود: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان مکلفند به‌عنوان روسای ستاد مقابله با ویروس کرونا و شورای تامین شهرستان، از هرگونه تبلیغات در فضا‌های سربسته جلوگیری کنند.

قربان‌پور اضافه کرد: در انتخابات سال‌جاری هرگونه راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع است و نیروی انتظامی نسبت به اعمال جریمه‌های قانونی بر اساس ثبت پلاک خودرو‌های حاضر در این برنامه‌ها اقدام می‌کند.

او ادامه داد: تبلیغات انتخاباتی در فضا‌های روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، در نظر گرفتن هشت مترمربع فضای فیزیکی به ازای هر نفر و پیش بینی در‌های ورودی و خروجی کافی، مانعی ندارد.

قربان‌پور گفت: ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی دارای سالن‌ها و فضا‌های روباز در استان مکلف شدند تا مکان‌های خود را به نامزد‌های انتخاباتی معرفی کنند.

او افزود: جلسه‌های داخلی ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ در شهر‌های با وضعیت رنگ‌بندی قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا، حداکثر با ۱۵ نفر در شهر‌های نارنجی با حداکثر ۲۰ نفر و در شهر‌های زرد با حداکثر ۳۰ نفر قابلیت برگزاری دارد.

قربان‌پور به لزوم مشارکت گسترده و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اشاره و تاکید کرد: در این راستا تمهیداتی مانند ارائه اینترنت رایگان، طراحی و اجرای اپلیکیشن رای یافت با هدف حضور در شعبه‌های خلوت در شرایط شیوع ویروس کرونا و برگزاری انتخابات در فضای باز پیش‌بینی شده است.

او یادآور شد: انجام اقدامات اعتماد بخش و امیدبخش با هدف افزایش مشارکت مردم در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ مورد توجه تمامی مسوولان، دست‌اندرکاران و گروه‌های مختلف باشد.

قربان‌پور اظهار داشت: فراهم کردن زمینه‌های برگزاری انتخابات امن و سالم با رقابت و مشارکت بالا در دستور کار تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات قرار دارد.

انتهای پیام/ف

نظر شما