شناسهٔ خبر: 47493345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش عوامل اجرایی انتخابات چهارمحال و بختیاری تحقق مشارکت حداکثری است

شهرکرد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تمام تلاش عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان تحقق حضور حداکثری و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است.

صاحب‌خبر -

ملک‌محمد قربان‌پور روز شنبه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: انتخابات شوراهای اسلامی در ۶۵۹ شهر و روستای این استان شامل۶۱۶ روستا و ۴۳ شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در ۶۱۶ روستای چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۵۶۷ روستا دارای جمعیت زیر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر با شوراهای سه نفره و ۴۹روستا دارای جمعیت بالای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر با شوراهای پنج نفره است.

قربان‌پور به برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این تعداد۲ شهر شهرکرد و بروجن با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر دارای شوراهای هفت نفره و ۴۱ شهر با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر دارای شوراهای پنج نفره هستند.

وی با اشاره به نام‌نویسی ۹۳۳ نفر برای رقابت در شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و ۸۱۱ نفر برای رقابت در انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان یادآور شد: از این تعداد ۹۲ درصد داوطلبان شهرها و ۹۵ درصد داوطلبان روستاها تایید صلاحیت شدند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۱۵ خردادماه جاری نتایج نهایی داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها و ۱۶ خردادماه امسال اسامی قطعی داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان اعلام خواهد شد.

وی گفت: داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا از ۲۰ تا ۲۶ خردادماه جاری به‌مدت هفت روز برای تبلیغات فرصت دارند.

قربان‌پور به همزمانی برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به‌صورت همزمان در سراسر کشور اشاره و تاکید کرد: داوطلبان ریاست جمهوری از هفتم تا ۲۶ خردادماه جاری به‌مدت ۲۰ روز فصت دارند تا نسبت به تبلیغات ستادی خود اقدام کنند.

وی افزود: ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ به وزارت کشور پیشنهاد داده تا یک‌هزار و ۱۶۴ شعبه در این استان فعال باشد اما علاوه بر موافقت وزارت کشور با این پیشنهاد به‌نظر می‌رسد بیش از یک‌هزار شعبه نیاز نباشد.

قربان‌پور اظهار داشت: برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در تمامی شعب چهارمحال و بختیاری به‌صورت نیمه‌مکانیزه و انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا در شهرهای شهرکرد و لردگان به‌طور کامل مکانیزه و در بقیه شعب استان به‌صورت نیمه‌مکانیزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ گفت: روش‌های تبلیغاتی داوطلبان و نامزدهای حضور در این انتخابات متنوع و مختلف است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان مکلفند به‌عنوان روسای ستاد مقابله با ویروس کرونا و شورای تامین شهرستان، از هرگونه تبلیغات در فضاهای سربسته جلوگیری کنند.

قربان‌پور تصریح کرد: در انتخابات سال‌جاری هرگونه راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع است و نیروی انتظامی نسبت به اعمال جریمه‌های قانونی براساس ثبت پلاک خودروهای حاضر در این برنامه‌ها اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: تبلیغات انتخاباتی در فضاهای روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، در نظر گرفتن هشت مترمربع فضای فیزیکی به‌ازای هر نفر و پیش‌بینی درهای ورودی و خروجی کافی، مانعی ندارد.

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی دارای سالن‌ها و فضاهای روباز در استان مکلف شدند تا مکان‌های خود را به نامزدهای انتخاباتی معرفی کنند.

وی گفت: جلسه‌های داخلی ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ در شهرهای با وضعیت رنگ‌بندی قرمز شیوع ویروس کرونا حداکثر با ۱۵ نفر، در شهرهای نارنجی با حداکثر ۲۰ نفر و در شهرهای زرد با حداکثر ۳۰ نفر قابلیت برگزاری دارد.

قربان‌پور به لزوم مشارکت گسترده و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اشاره و تاکید کرد: در این راستا تمهیداتی مانند ارائه اینترنت رایگان، طراحی و اجرای اپلیکیشن رای‌یافت با هدف حضور در شعبه‌های خلوت در شرایط شیوع ویروس کرونا و برگزاری انتخابات در فضای باز پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: انجام اقدامات اعتمادبخش و امیدبخش با هدف افزایش مشارکت مردم در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ مورد توجه تمامی مسوولان، دست‌اندرکاران و گروه‌های مختلف باشد.

قربان‌پور اظهار داشت: فراهم کردن زمینه‌های برگزاری انتخابات امن و سالم با رقابت و مشارکت بالا در دستور کار تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات قرار دارد.

وی گفت: انتظار می‌رود رسانه‌های گروهی در افزایش حضور مردم پای صندوق‌های رای و بالا رفتن مشارکت عمومی مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ ه‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما