شناسهٔ خبر: 47457996 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد؛

برگزاری مزایده‌های سازمان املاک تملیکی به صورت حراج الکترونیکی

میر معینی در مزایده ۲۴۶ سازمان فروش اموال تملیکی از برگزاری مزایده‌ها به صورت حراج الکترونیکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین میر معینی معاون فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی وزارت اقتصاد و دارایی اظهار کرد: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در جهت اجرای قانون نسبت به اموالی که در اختیارش قرار داده می‌شود، سالانه ۱۱ مزایده سراسری برگزار می‌کند. این مزایده، شماره ۲۴۶ و دومین مزایده سال ۱۴۰۰ است. تا به امروز ۲۳۶ مزایده سراسری برگزار شده و بیست و یکمین سال است که مزایده‌ها به این صورت انجام می‌گیرد.

او در ادامه بیان کرد: کالا‌هایی که به هر نحوی به تملک دولت در می‌آید، سازمان اموال تملیکی آن‌ها را قیمت گذاری، کارشناسی و در مزایده مطرح می‌کند و خرید برای عموم آزاد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مزایده ۳۰ استان کشور بالغ بر ۱۱۴۰ پارتی را به مبلغ پایه ۲۴۰ میلیارد تومان مطرح کردند. همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی با گرفتن توکن یا همان امضای الکترونیکی از سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌توانند در مزایده‌های ما شرکت کنند. مزایده ها، پرداخت ودیعه و بازپرداخت کاملا الکترونیک است. همچنین قیمت‌ها به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

او افزود: در این مزایده از تاریخ سوم خرداد بازدید‌ها آغاز شده و تا تاریخ نهم خرداد ادامه خواهد داشت. تا ساعت ۲۴ روز نهم خرداد همه افراد می‌توانند به سایت Tamliki.ir مراجعه کرده و نسبت به ارائه قیمت اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به فرآیند این مزایده اظهار کرد: بعد از اینکه سایت بسته می‌شود، صبح روز بازگشایی نظرات، با دعوت از همه سازمان‌های بازرسی و همچنین حضور شورای فروش اموال منقول سازمان، جلسه بازگشایی صورت می‌گیرد هر یک از افراد توکن‌های خود را وصل می‌کنند تا این سیستم باز شود و اعلام برنده شود.

میر معینی بیان کرد: کالا‌هایی که ما مطرح می‌کنیم، مقادیری از آن برای مصرف داخلی است و آنچه که به تولید داخلی لطمه می‌زند، به شرط صادرات واگذار می‌شود. بعد از اینکه این کالا‌ها به گمرک داده شد و قبض انبار داده شد، ودایع افرادی که کالا را به شکل صادرات خریدند، به آن‌ها عودت داده خواهد شد. مزایده‌ها به صورت عمومی برگزار می‌شود و تمام افراد حقیقی و حقوقی با گرفتن یک توکن قابلیت این را دارند که وارد مزایده شده و در صورت برنده شدن کالا‌های خود را تحویل بگیرند.

<div id="video-display-embed-code_14051172"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7769195/14051172?width=400&height=300"></script></div>

او ادامه داد: اطلاع رسانی از طریق جراید و سایت سازمان صورت می‌گیرد. ضمن اینکه اتحادیه‌های صنوف مختلف را نیز در جریان این امر قرار می‌دهیم. اخیرا نیز سازمان بر آن شده تا تبلیغات بیشتری را انجام دهد تا میزان مشارکت مردمی در این خرید‌ها بالا رود.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: به منظور اینکه بتوانیم به خانواده‌ها نیز سرویس دهیم؛ قرار است تا سیستمی به صورت حراج الکترونیکی اجرا شود تا همه خانواده‌ها بتوانند در مزایده‌های الکترونیک و حراج‌های ما شرکت کرده و اقلام مورد نیاز را به صورت خرده فروشی برای آن‌ها عرضه کنیم.

<div id="video-display-embed-code_14051175"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7769195/14051175?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما