شناسهٔ خبر: 47456659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وضعیت مطلوب پوشش واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی در مقایسه با کل کشور وضعیت بهتری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: جمعیت بالای ۱۸ سال واجد شرایط واکسیناسیون در استان ۵۵۴ هزار و ۳۲ نفر است که تا ظهر دیروز ۳۱ هزار و ۲۰۳ نفر اولین نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او افزود: پوشش واکسن جمعیت هدف در استان ۵/۶ درصد است در حالی که در کل کشور از ۶۱ میلیون جمعیت پوشش هدف واکسیناسیون، ۲ میلیون ۴۲۲ هزار نفر واکسینه شده اند.

شریف زاده با اشاره به این که پوشش واکسیناسیون در کل کشور ۴ درصد است اظهار کرد: خراسان جنوبی در مقایسه با شاخص کشوری ۱/۶ درصد وضعیت بهتری از نظر پوشش واکسیناسیون دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به این که ۵۱ درصد از جمعیت بالای ۷۰ سال استان واکسینه شده اند تصریح کرد: جمعیت سالمندان بالای ۷۰ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا در استان ۴۱ هزار و ۱۰۱ نفر است که از این تعداد تا ظهر دیروز ۲۱ هزار و ۲۸ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او بیان کرد: از صبح دیروز ۷۵۴ سالمند واکسینه شده اند که ۱۰۰ نفر از این سالمندان در مرکز واکسیناسیون خودرویی واکسن خود را دریافت کرده اند.

شریف زاده گفت: پوشش واکسیناسیون سالمندان و همچنین پوشش جمعیت بالای ۱۸ سال استان نسبت به شاخص کشوری وضعیت مطلوب تری دارد.

انتهای پیام / س

نظر شما