شناسهٔ خبر: 474443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزارت کشور مافیای مد ولباس را شناسایی کند

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر،‌ سالک در نهمین نشست ستاد مرکزی صیانت از حریم  امنیت عمومی و حقوق شهروندان که با حضور بازرسان و دبیران این ستاد از سراسر کشور و دستگاههای اجرایی در وزارت کشور برگزار شد افزود:‌ نقش دستگاههای فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهمیت فراوانی دارد و عملکرد برخی از دستگاههای فرهنگی با همه اقداماتی که در زمینه ترویج این فرهنگ داشتند نوعی دوگانگی در اذعان مردم به ویژه جوانان ایجاد می کند.

وی از وزیر کشور خواست مافیای مد و لباس را که مقابل عرضه کنندگان مد و لباس به شکل اسلامی قرار گرفته شناسایی کند تا در این زمینه شاهد نابسامانی های موجود نباشیم.

سالک گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس با همه توان در خدمت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان است.

وی افزود: وزارت کشور با تقسیم بندی کشور به چند بخش باید کارگزاران ستاد صیانت را در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب آموزش دهد.

طرح عفاف و حجاب باید از داخل دستگاههای دولتی آغاز شود

رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان تهران گفت: دستگاههای اداری استان تهران در حوزه عفاف و حجاب وضع مطلوبی ندارند.

چاووشی در نهمین نشست ستاد مرکزی صیانت از حریم  امنیت عمومی و حقوق شهروندان که با حضور بازرسان و دبیران این ستاد از سراسر کشور و دستگاههای اجرایی در وزارت کشور برگزار شد افزود:‌ ستاد صیانت در همه شهرستان ها و دستگاههای اجرایی استان تشکیل شده و در این زمینه مصوباتی نیز داشتیم اما متاسفانه نتیجه مطلوبی به دست نیامده زیرا 164 شبکه ماهواره ای فارسی زبان در کشور ما برنامه های ضد فرهنگی را به زبان فارسی از طریق این شبکه ها منتشر می کنند.

وی گفت: فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه با بخشنامه ترویج نمی شود و راهکارهای ما نیز تاکنون سخت افزاری بوده است در صورتی که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به شکل نرم افزاری و فرهنگی عمل کرد.

چاووشی افزود: میانگین نمره دستگاههای دولتی در زمینه عفاف و حجاب از صد 19 تا 80 و در زمینه حقوق شهروندی 19 تا 91 است و باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.

بالاترین مقام اجرایی هردستگاه مسئول رعایت عفاف وحجاب در آن دستگاه است

قائم مقام وزیرکشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: چهار هزار نفر از مدیران ارشد نظام عهده دار امر صیانت از حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندان و عفاف و حجاب هستند.

میرباقری در نهمین نشست ستاد مرکزی صیانت از حریم  امنیت عمومی و حقوق شهروندان که با حضور بازرسان و دبیران این ستاد از سراسر کشور و دستگاههای اجرایی در وزارت کشور برگزار شد افزود:‌ بالاترین مقام اجرایی در هر دستگاه در سراسر کشور مسئول پیگیری طرح عفاف و حجاب است.

وی گفت:‌ ستاد صیانت از حقوق شهروندان دو وظیفه عمده به عهده دارد یکی رعایت حقوق شهروندان در دستگاهها و دیگری رعایت عفاف و حجاب در ادارات و مجموعه های دولتی.

میرباقری افزود: از بهمن سال گذشته روسای ستاد صیانت از حقوق شهروندی طی جلساتی با سیاست های این ستاد آشنا شدند و از این دستگاهها به شکل مستمر بازرسی هایی صورت می گیرد.

وی گفت: در شورای اجتماعی نیز که در وزارت کشور تشکیل می شود دو جلسه به موضوع عفاف و حجاب مربوط بوده و بحث عفاف و حجاب یکی از اولویت های ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان وشورای اجتماعی است.

میرباقری افزود: قرار بود مجلس بودجه ای را به منظور اجرایی کردن برنامه های این ستاد به تصویب برساند که با هماهنگی این اقدام صورت خواهد گرفت.

 



نظر شما