شناسهٔ خبر: 47364427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئول ستاد مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

اجازه پیاده شدن هیچ خدمه خارجی از شناورها را نمی دهیم

یک مقام مسئول گفت: به هیچ عنوان اجازه خارج و یا پیاده شدن خدمه خارجی از شناورهای باری و مسافری را نمی دهیم.

صاحب‌خبر -

چنگیز جواد پور مسئول ستاد مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی دستورالعمل های بهداشتی که از طریق استفاده ملی کرونا ابلاغ شده سازمان بنادر و دریانوردی بر روی تمامی شناورهای مسافری و باری آنها را رعایت می کند.

او ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی تمامی دستورالعمل‌های لازم در حوزه رعایت نکات بهداشتی را تدوین کرده و اقدامات لازم را در این بخش انجام داده است.

جواد پور تصریح کرد: در بخش شناورهای مسافری نیم ساعت پیش از سوار کردن تمامی بخش هاضدعفونی می‌شود و در صورت لزوم و یا دیدن مسافر مشکوک تست کرونا گرفته می شود.

او همچنین درباره شناورهای باری که دارای خدمه های خارجی باشند هم گفت: به هیچ عنوان اجازه خروج خدمه کشورهای برزیل ،هند و یا پاکستان را نمی دهیم و پس از تست گرفتن و در صورت مثبت بودن آنها وارد قرنطینه می شوند.

مسئول ستاد مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: پس از انجام تست و انجام دستور العمل های بهداشتی به شناورها اجازه پهلوگیری داده می شود.

جواد پور تصریح کرد: در ایام نوروز از تمامی مسافران شناورها تست کرونا گرفته می شد اما در حال حاضر پیش از صدور بلیت از طریق سامانه ماسک وضعیت مسافران و سلامت آنها استعلام گرفته می شود.

مسئول ستاد ملی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در راستای تسهیل در جابه‌جایی کالا در بنادر و تسریع در واردات اقلام بهداشتی با هماهنگی ارگان‌های ذی‌ربط و اعلام آمار موجودی کالاهای بهداشتی و ضدعفونی مربوط به کووید ۱۹ به وزارت صمت و نیز اجرای تمامی فرایندهای مربوط به امور کارگزاران بندری و صدور و تمدید مجوزها و عملیات بندری به صورت غیرحضوری در بسترهای الکترونیکی و سامانه های CCS و GCOMS مدنظر قرار گرفت.

جوادپور یادآور شد: ابلاغ تمامی دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به تأمین‌کنندگان خدمات بندری و پایش اقدامات به صورت شبانه‌روزی، کاهش تعداد کارکنان عملیات بندری و کنترل بهداشتی عملیات و کارکنان و نیز بررسی و تحلیل تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل دریایی از دیگر اقدامات انجام شده در بخش بندری بود.

او در رابطه با بازنگری در فرآیندهای عملیات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، متناسب با شرایط بهداشتی موجود، بیان  کرد: اصلاح فرآیند پاس شناورها، کنترل بهداشتی کشتی‌ها و خدمه شناورها و لغو تمامی مجوزهای تردد خدمه کشتی‌های خارجی (Shore Pass) در حوزه دریایی مدنظر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش در پی افزایش اقدامات کنترلی با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا در مرزهای ورودی، کلیه شناور های ورودی از بنادر با ریسک بالا، صرفا پس از قرنطینه ۱۴ روزه در لنگرگاه و انجام تست های لازم، اجازه ورود به بنادر چابهار را با نظارت مسئولان قرنطینه دریافت می کنند. 

در همین راستا و در پی مثبت شدن تست دو نفر از  پرسنل یکی از شناورهای سنتی پاکستان قبل از ورود به بندر، شناور مربوطه در لنگرگاه و خارج از محوطه های بندری قرنطینه شد.

شناور مذکور با ۱۳ خدمه، از روز ۲۱ اردیبهشت ماه وارد لنگرگاه بندر چابهار شده که، تا تعیین تکلیف توسط مرکز بهداشت شهرستان چابهار بر اساس پروتکل های مصوب، اجازه ورود دریافت نکرده و مراحل قرنطینه را به مدت دو هفته طی خواهد کرد

انتهای پیام/

نظر شما