شناسهٔ خبر: 47364127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون نجات غریق و غواصی | لینک خبر

تاکید بر شناسایی نقاط پُرخطر برای کاهش تعداد مغروقین

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به آمار بالای تعداد مغروقین در این استان بر ضرورت شناسایی نقاط  پُرخطر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: کرونا با تعطیلی باشگاه‌های ورزشی ماهانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ورزش استان خسارت وارد کرده است چراکه باشگاه‌ها در ردیف گروه سه در محدودیت‌های کرونایی قرار گرفتند. 

وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در راستای تغییر فعالیت‌های ورزشی از دسته سه به دو، ادامه داد: البته هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده ایم. در حوزه استان هم پیگیر بازگشایی اماکن ورزشی روباز هستیم. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی که در مجمع عمومی هیات نجات غریق و غواصی این استان حضور داشت با بیان اینکه این هیات بعد از هیات‌های بدنسازی و واترپلو سومین هیات به حساب می آید که متحمل خسارت های کرونایی شده است، گفت: از طریق سامانه وزارت ورزش پیگیر تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی هستیم. امیدواریم زیان‌دیدگان بتوانند از تسهیلات ۱۲ درصدی  استفاده کنند.

عزیزی همچنین در مورد آمار بالای تعداد مغروقین دراستان خراسان جنوبی گفت: باید نقاط  پُرخطر شناسایی شوند.  

وی به یک نکته هم اشاره کرد و اینکه در خراسان جنوبی آمار سالمندان و حوادث آنها بالاست. این افراد نیازمند یکسری درمان‌ها به صورت آب درمانی هستند، در این حوزه هم باید به آموزش توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بر ضرورت برنامه ریزی برای توجه به حضور ناجیان در شهرستان هایی که در این زمینه با کمبود مواجه هستند، تاکید کرد و گفت: ۳۵۰ ناجی غریق در خراسان جنوبی حضور دارند که حدود ۲۰۰ نفر فعال هستند. 

حسن عزیزی همچنین از بازسازی استخرها و اماکن ورزشی در استان خراسان جنوبی خبر داد.

نظر شما