شناسهٔ خبر: 47319406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد:

استان یزد رتبه دوم اهدای عضو را به خود اختصاص داده است

علی دهقان گفت: از سال ۸۲ تاکنون ۲۵۸ اهدای عضو در استان یزد به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی دهقان رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: فرایند فراهم آوری و پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۵۸ اهدای عضو در استان یزد به ثبت رسیده است.

او افزود: در سال گذشته، ۳۸ مورد  و امسال ۹ مورد اهدای عضو با رضایت خانواده‌های ایثارگران در استان انجام شده است.

دهقان ادامه داد: براساس نسبت اهدای عضو به جمعیت، استان یزد در سال گذشته رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی به انجام پیوند کبد از سال ۹۸ در استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۸، سه مورد سال گذشته ۱۴ مورد و در سال جاری ۴ مورد پیوند کبد انجام شده است.

دهقان گفت: هم چنین در سال‌های ۸۲ تا ۹۱، نه مورد پیوند قلب در استان یزد انجام شد و بعد از گذشت هشت سال، مجددا در سال گذشته یک مورد پیوند  قلب با موفقیت در استان انجام شد.

او ادامه داد: همچنین در سال گذشته دو مورد اعزام قلب و در سال جاری نیز یک مورد اعزام قلب با همکاری اورژانس هوایی کشور به تهران منتقل و به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

دهقان با اشاره به راه‌های دریافت کارت اهدای عضو گفت: همشهریان می‌توانند با مراجعه به سایت Ehda.center در قسمت «کارت اهدای عضو» ثبت‌نام کنند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد:  همچنین می‌توانند با ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲  و یا مراجعه  حضوری به بیمارستان شهید رهنمون، واحد فراهم اوری برای ثبت نام و دریافت کارت اهدا عضو اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

نظر شما