شناسهٔ خبر: 47304959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مهاجرت معکوس در روستاهای اصلاندوز با بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین

فرماندار اصلاندوز گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان اصلاندوز با بهره‌برداری از سد خداآفرین زیر کشت رفته که در نتیجه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

سید عباس مینایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: خاک زرخیز و موقعیت مناسب در اراضی شهرستان اصلاندوز موجب حاصل‌خیزی این مناطق و توسعه محصولات کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه با احداث سد میل و مغان  حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار آبیاری می‌شود، افزود: از اراضی زیر شبکه مغان سالانه بیش از دو میلیون تن انواع محصولات کشاورزی مرغوب تولید می‌شود.

فرماندار اصلاندوز با اشاره به بهره برداری از پایاب سد خداآفرین در این شهرستان بیان کرد: اراضی پایاب سد خداافرین بزرگترین پروژه شمال‌غرب کشور است که اراضی دیم شهرستان را به روش سیستم آبیاری نوین تحت پوشش قرار داده است.

مینایی تصریح کرد: امسال بیش از ۱۰ هزار هکتار از این اراضی توسط کشاورزان و عشایر ساکن در محل به زیر کشت رفته که با این کار عظیم گامی اساسی در جهت اشتغال‌زایی برداشته شده و در نتیجه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را شاهد هستیم.

گفتنی است؛ طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی استان اردبیل از سال ۹۲ اجرایی شده که با اتمام این طرح، حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم شمال استان اردبیل به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شوند.

انتهای پیام/3463/

نظر شما