شناسهٔ خبر: 47303820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آکسیوس:

آمریکا از تحریم مدیر خط لوله نورد استریم 2 منصرف شد

آکسیوس بامداد چهارشنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد، انصراف آمریکا از اعمال تحریم‌ها حاکی است که دولت بایدن مایل نیست رابطه خود را با آلمان در مورد خط لوله نورد استریم به خطر بیاندازد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد، دولت بایدن از اعمال تحریم علیه شرکت سازنده و مدیر خط لوله گازی نورد استریم 2 روسیه منصرف شده است.

 

به گزارش ایرنا، آکسیوس بامداد چهارشنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد، انصراف آمریکا از اعمال تحریم‌ها حاکی است که دولت بایدن مایل نیست رابطه خود را با آلمان در مورد خط لوله نورد استریم به خطر بیاندازد.

 

منابع آگاه به آکسیوس اعلام کردند که وزارت امورخارجه آمریکا گزارش 90 روزه خود را بلافاصله به کنگره ارسال می‌کند و در آن فهرست نهادهای درگیر در پروژه نورد استریم 2 که مستحق تحریم هستند را ذکر خواهد کرد.

 

براساس این گزارش، وزارت امورخارجه آمریکا در این گزارش خواستار تحریم تعدادی از کشتی‌های روسی است.

 

به نوشته آکسیوس، اما در تصمیم جدید، آمریکا با استناد به منافع ملی خود از تحریم شرکت و مدیرعامل سازنده پروژه نورد استریم 2 چشم پوشی می‌کند.

 

تصمیم دولت بایدن در حالی اتخاذ می‌شود که پروژه ساخت خط لوله گازی نورد استریم 2 در مراحل پایانی است و 95 درصد پروژه در حال حاضر انجام شده است.

 

انتظار می‌رفت ساخت این پروژه تا سال 2020 میلادی پایان یابد اما تهدیدهای یکجانبه آمریکا درباره تحریم‌های «مخرب» و «بالقوه مرگبار» علیه پیمانکار اصلی ساخت این پروژه، آن را به طور موقت متوقف کرد.

 

نورد استریم 2 پروژه مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت انرژی اروپای غربی است که حدود 121 کیلومتر از این خط لوله یک هزار و 230 کیلومتری از اعماق دریای بالتیک باید تکمیل شود. 93 کیلومتر آن از آب های دانمارک و 28 کیلومتر از آب‌های آلمان عبور می‌کند. به رغم تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه مقاطعه کار سوئیسی و چند شرکت بیمه به منظور فشار بر آنها خروج از این پروژه، در اواخر سال 2020 کار این پروژه از سر گرفته شد.

 

پس از تکمیل دو خط لوله نورد استریم 2 ظرفیت ظرفیت انتقال شبکه کنونی نورد استریم از 55 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی  به 110 میلیارد متر مکعب در سال افزایش خواهد یافت.

نظر شما