شناسهٔ خبر: 47302940 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف راهی امیدبخش برای درمان قطعی آسم آلرژیک

دانشمندان راه حلی را شناسایی کردند که در آینده ممکن است آسم آلرژیک را به طور قطعی درمان کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیمن الآن، دانشمندان فرانسوی به رهبری لوران ریبرت از انستیتوی پاستور پاریس به همراه همکاران آمریکایی خود تأکید کردند که واکسیناسیون علیه مولکول‌های سیگنالینگ اینترلوکین می‌تواند موش‌های آزمایشگاهی را از آسم آلرژیک حداقل برای ۱۱ هفته محافظت کند.

آسم شایع‌ترین بیماری مزمن ریوی است و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می‌برند. علاوه بر این، حدود ۲۰ ٪ از بیماران مبتلا، یک نوع بیماری کنترل نشده با شدت متوسط ​​دارند که به نوبه خود به عنوان کاهش عملکرد ریه و تشدید‌های مکرر بروز می‌یابد.

با این حال، آنتی بادی‌های مونوکلونال درمانی وجود دارد که IgE یا IL-۴ و IL-۱۳ (ایمونوگلوبولین کلاس E) را هدف قرار می‌دهند که می‌تواند علائم آسم را کاهش دهد، اما گران هستند و نیاز به استفاده مادام العمر دارند.

دانشمندان یک سری آزمایشات را انجام دادند و دریافتند که واکسن دوگانه علیه IL-۴ و IL-۱۳ که آن‌ها تولید کرده بودند، از شدت آسم مزمن در موش‌ها می‌کاهد. این دارو تا ۱۵ هفته در کاهش سطح IgE و تشکیل مخاط در نای و ریه‌های حیوانات تأثیر داشت.

سپس محققان تصمیم گرفتند اثر واکسن را روی آن دسته از حیواناتی که اینترلوکین IL-۴ / IL-۱۳ انسانی دارند آزمایش کنند. آن‌ها نتیجه گرفتند که در موش‌های آزمایشگاهی، واکسیناسیون سطح این دو سیتوکینین را حداقل برای ۱۱ هفته سرکوب می‌کند. آن‌ها همچنین سطح AHR (گیرنده هیدروکربن معطر)، ائوزینوفیلی و تولید مخاط را کاهش دادند.

کارشناسان امیدوارند که پس از آزمایش واکسن بر روی انسان، چنین دارویی بتواند اساس استراتژی طولانی مدت برای درمان آسم آلرژیک فصلی باشد.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما