شناسهٔ خبر: 47302900 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌و‌گو|

قرار نیست طرح محدودیت‌های ترافیکی تا ابد تعطیل بماند

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی حتما خواهد توانست برای کاهش حجم ترافیک کمک موثری باشد. همین که این طرح باعث می‌شود خودروی کمتری در گذرگاه‌ها و معابر شهری تردد کند خود بهترین کمک برای کم کردن از بار ترافیک تهران خواهد بود.

صاحب‌خبر -
سردار تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا درخصوص تاثیر لغو طرح ترافیک در ایام ماه مبارک رمضان بر وضع حمل و نقل عمومی پایتخت به میزان گفت: لغو طرح محدودیت‌های ترافیکی از اساس با همین هدف به تصویب رسیده بود که با اجرای چنین طرحی بار از روی دوش حمل و نقل عمومی تا حدودی برداشته شود. در نهایت هم همانطور که در این مورد دنبال می‌شد اجرای لغو محدودیت‌های ترافیکی در ایام ماه مبارک رمضان باعث خلوت‌تر شدن اتوبوس و مترو شد.

وی درباره پیش بینی اش از تاثیر اجرای دوباره طرح محدودیت‌های ترافیکی اظهار داشت: به هر شکل اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی یک امر اجتناب ناپذیر است. چون چنین قراری گذاشته نشده که به صورت همیشگی و مادام العمر طرح محدودیت‌های ترافیکی شهر تهران در حالت تعطیلی باقی بماند. با اجرای دوباره این طرح مطمئنا مجددا ظرفیت مسافرگیری در مترو و اتوبوس بالا خواهد رفت و باز شاهد افزایش شلوغی‌ها در حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

جانشین پلیس راهور ناجا در واکنش به اینکه آیا به خاطر وجود بیماری کرونا شکل اجرای طرح محدودیت‌های اجرایی تغییر خواهد کرد گفت: تا کنون هیچ مورد خاصی در رابطه با تغییر شکل اجرای این طرح نه به تصویب رسیده و نه درباره اش صحبتی انجام گرفته است؛ بنابراین طرح محدودیت‌های ترافیکی به همین کیفیت فعلی اجرا خواهد شد.
 
بیشتر بخوانید:

حسینی درمورد اینکه در حالی که ترافیک مرکز شهر را قفل کرده اجرای دوباره طرح محدودیت‌های ترافیکی چه اثری بر این روند خواهد گذاشت گفت: اجرای این طرح حتما خواهد توانست برای کاهش حجم ترافیک کمک موثری باشد. همین که این طرح باعث می‌شود خودروی کمتری در گذرگاه‌ها و معابر شهری تردد کند خود بهترین کمک برای کم کردن از بار ترافیک تهران خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای مهار شلوغی مترو و اتوبوس وجود دارد ابراز داشت: راهکاری که در این زمینه وجود دارد این است که باید تعداد دستگاه‌های اتوبوس و واگن‌های مربوط به ناوگان مترو افزایش پیدا کند. این برنامه‌ای است که سال هاست مدیریت شهری تهران در دست اقدام دارد، اما متاسفانه به دلایلی هنور محقق نشده است.

جانشین پلیس راهور ناجا درباره جزییات بسته ترافیکی جدیدی که قرار است مدیریت شهری و نیروی انتظامی بر سر آن به توافق برسند گفت: چون این طرح هنوز در مرحله کارشناسی و ارزیابی است بهتر است درباره محتوای این طرح سخنی گفته نشود. فعلا جلسات کارشناسی مربوط به این طرح درحال انجام شدن است و هنوز به نتیجه روشنی نرسیده است؛ بنابراین من فعلا نمی‌توانم درباره مفاد این طرح چیزی به رسانه‌ها بگویم.
 
انتهای پیام/

نظر شما