شناسهٔ خبر: 47302691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شکستن دست خبرنگار روزنامه «صبح نو» در حمله مأمور حراست پزشکی

روزنامه جوان

خبرنگار روزنامه صبح نو که برای پوشش خبری درباره واکسیناسیون راهی مجموعه «ساعی» تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شده بود در حمله مأمور حراست این مجموعه زخمی و راهی بیمارستان شد. دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به رفتار خشونت بار مأمور کتک‌زنش واکنش نشان نداده است.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین: امیر اسماعیلی، سردبیر روزنامه صبح نو در توضیح ماجرا گفت: دو روز قبل فائزه مؤمنی، خبرنگار صبح نو برای تهیه گزارش روند واکسیناسیون و مصاحبه با عوامل کادر بهداشت در مجموعه ساعی واقع میدان سپاه که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعال است حاضر شده بود. وی ادامه داد: خبرنگار ما بعد از تهیه گزارش در حال خروج از مجموعه بود که با برخورد زننده مأمور حراست مواجه شد. این مأمور از وی خواسته‌بود مصاحبه‌های انجام شده در قالب فایل‌های صوتی ضبط شده را پاک کند.

سردبیر صبح نو ادامه داد: وقتی خبرنگار صبح نو به مأمور حراست اعلام کرد که وی در جایگاهی نیست که چنین درخواستی را مطرح کند مأمور حراست هم خانم خبرنگار را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داد. شدت جراحت‌وارد شده به حدی بود که خیلی زود مشخص شد انگشت دست راست خبرنگار دچار شکستگی شده با این حال مأمور حراست خبرنگار مصدوم را در همان حال با ضبط کیف و وسایلش بیش از یک ساعت تحت بازداشت غیررسمی و غیرقانونی قرار داد که با حضور عوامل روزنامه و مأمور پلیس لوازم مورد نظر عودت داده شده و خبرنگار به بیمارستان منتقل شد.

سردبیر صبح نو گفت: این حادثه در حالی رقم خورد که بازرس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس حراست مجموعه در محل حاضر بوده‌اند. شدت شکستگی دست خبرنگار هم به حدی بود که وی پس از انتقال به بیمارستان به مدت دوساعت تحت عمل جراحی قرار گرفت.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر خبرنگار از بیمارستان ترخیص شده است، گفت: قرار نیست خطای محرز یک مأمور حراست از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به پای مجموعه وزارت بهداشت و تشکیلات کادر درمانی بنویسیم، اما با توجه به شکایت‎ قضایی صورت گرفته تا آخر کار و احقاق حق خبرنگار خود ایستاده‎ایم. وی گفت: علیه مأمور حراست شکایت مطرح شده است با این حال مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به رفتار مأمور حراست و اتفاق روی داده هیچ واکنشی نشان نداده است که جای تعجب دارد.

نظر شما