شناسهٔ خبر: 47302688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

یوسفی: سیاست خارجی دولت بر مبنای دیپلماسی سازش است

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت روحانی و سوء مدیریت‌ها، گفت: سیاست خارجی دولت بر مبنای دیپلماسی سازش است و این بی برنامگی مشکلات معیشتی و اقتصادی را رقم زده است، مشکلاتی که دولت تلاش دارد آن را به مذاکره و تحریم گره بزند.

صاحب‌خبر -

 مجتبی یوسفی گفت: در دیپلماسی بین المللی دو رویکرد اصلی وجود دارد؛ نخست دیپلماسی بر پایه توجه به قدرت‌ها و ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای، تولید و صادرات و توجه به نیروهای متخصص، فعال و جوانان کشور است و دوم؛ دیپلماسی بر مبنای سازش است که خروجی آن بعد از جنگ جهانی اول گفتمان قالب کشورهای دنیا شد و شخصیتی همچون هیتلر و جنگ جهانی دوم را رقم زد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: مبنای سیاست خارجه و برنامه‌های اقتصادی دولت آقای روحانی و ظریف بر مبنای گفتمان دوم یعنی دیپلماسی سازش بنا شده و توجه به درون ندارد. خروجی این تفکر عدم توجه به مولفه‌های قدرت همچون تولید است که با تعطیلی 40 هزار واحدهای صنعتی کشور موجب بیکارتر شدن جوانان و سایرین شد.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزه مسکن با رشد 680  درصد قیمت از سال 92 تا الان در دوره مدیریت بدون برنامه دولت آقای روحانی به جایی رسید که رهن و اجاره هم برای مرم آرزو شده است. اقلام اساسی و خوراکی مردم با رشد 680 درصدی، گروگان گرفتن معیشت آنها، گره زدن معیشت مردم به رفع تحریم و مذاکره، دپوی 3 میلیون تن کالای اساسی در گمرکات از دیگر اقدامات در کارنامه دولت است. آنها تلاش کردند تا مردم را شرطی کرده و وانمود کنند که رفع مشکلات اقتصادی در گروه برداشتن تحریم‌ها است.

وی تصریح کرد: سوء مدیریت در کنترل بازار مرغ، تخم مرغ، فولاد، سیمان و مرغ و اقلام دیگری تا شب انتخابات ادامه دارد و حل آن را به مذاکرات و رفع تحریم گره می‌زنند. در حالی که این موضوعات ارتباطی به تحریم و رفع تحریم ندارد.

یوسفی در توضیح پیشنهاد خود به دولت و رئیس‌جمهور، گفت: در این ماه‌های پایانی وزرای اقتصادی دولت از جمله وزرای صمت و جهاد و رئیس بانک مرکزی را در هتل کوبورگ وین دعوت کنند، شاید آنجا بتوانند با یکدیگر مذاکره کنند تا جلوی صف عریض و طویل مرغ که عزت ایرانی را به باد داد، گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: دولت قرار بود عزت را به پاسپورت ایرانی بازگرداند اما در عمل صف مرغ را به مردم برگرداندیم. استفاده از موقعیت سوق الجیشی ایران اسلامی بزرگ که با داشتن 15 کشور همسایه و 700 میلیون نفر جمعیت تنها سهم ما از صادرات کشورهای همسایه، 2 درصد است و این یعنی به وجود نیامدن بازار جدید و کاهش اشتغال است.

وی یادآور شد: در حوزه بورس و خودرو با سوء مدیریت دولت، کاهش کسری بودجه، دست کردن در جیب مردم و نهایتا کاهش سرمایه‌های مردم به یک چهارم نشان داد که دیپلماسی منفعل است و نمی‌تواند داخل و حتی خارج را اداره و مدیریت کند و روز به روز کشور را به ورطه پرتگاه اقتصادی نزدیک می‌کند و فشار بیشتر به مردم میاورد.

یوسفی در ادامه اظهار کرد: در حوزه مدیریت متوازن کشور و توجه به فرصت‌های داخلی و منطقه ای و عدم ساخت نیروگاه جدید در 10 سال گذشته که می‌توانستیم صادر کننده برق باشیم، پیش بینی شده در سال جاری 4 هزار مگابایت کاهش تولید برق داریم و با سوء مدیریت مضاعف آن هزار مگابایت معادل 25 درصد برای کاهش مصرف را به استان خوزستان با 55 درجه گرما و 90 درصد رطوبت اختصاص دادند. سوء مدیریت یعنی 702 روستا در استان خوزستان در کنار 5 سد بزرگ مشکل آب داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: دولت آقای روحانی و جهانگیری و جناب آقای لاریجانی که 12 سال مدیریت کشور را در حوزه قانونگذاری به عهده داشتند، سودای ایجاد دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. انشاالله به لطف خداوند و به کمک مردم فهیم و بصیر ایران این سودا تحقق پیدا نخواهد کرد و تغییر به نفع مردم اتفاق خواهد افتاد.

 

نظر شما