شناسهٔ خبر: 47302634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مسیر سیاست‌ورزی نواصولگرایانه قالیباف در ۴ سال اخیر

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق محمد سعید احدیان در رشته توئیتی نوشت: در این رشتو اشاره ای به مسیر سیاست ورزی نواصولگرایانه دکتر قالیباف در طول ۴ سال اخیر دارم البته صرفا در حد یک تصویر کلی.

در سال ۹۶ بدون بحث و دعوا به نفع وحدت جریانی کنار رفت. بعد از انتخابات در نامه ای خطاب به عموم جوانان، نواصول‌گرایی را کلید زد. بیانیۀ گام دوم آقا هم تاییدی بود بر تشخیص ضرورت جوانگرایی.

ایجاد «بنا»یی نو برای «مبنا»ی هدف فعالیت سیاسی انقلاب بود که ذیل نوگرایی، جوان‌گرایی و اصلاح ساختارها، رویکردها و عملکردهای جریان انقلاب پیگیری شد.

مطالبۀ نوگرایی و فرایند از پایین به بالا در ساختارهای جریان انقلاب  با محوریت جوانگرایی با مجلس‌نو کلید زده شد. گرچه اصلاحات اولیه ناقص و ناکافی بود اما نتایج بگونه ای بود که  منجر به تشکیل مجلسی انقلابی با ترکیبی مناسب از جوانان و باتحربه‌ها شد.

قالیباف می‌توانست به واسطه اعتبارش نزد مردم هر لیستی را با خود به مجلس ببرد اما برای  وحدت جریانی نتیجه را درون فرایند موجود البته با چالش هایی پیگیری کرد. نفرات اصلی منتسب به قالیباف به لیست نهایی نرسیدند یا حذف شدند و تندترین مخالفانش برای «وحدت جریانی» با اعتبار او به مجلس رفتند.

گفتند سیاستمدار نیست اما در سیاسی‌ترین نهاد کشور یعنی مجلس با سخت‌ترین ترکیب و طیف‌بندی متنوع و متکثر بدون اپوزیسیون قوی که اجماع‌ساز شود، همه طیف ها را زیر چتر خود آورد و با کمک عموم نمایندگان  ظرفیت‌های مجلس  احیا شد و از مجلس یازدهم خروجی‌های مهمی بدست آمد.

مسیر سیاست‌ورزی نواصولگرایانه قالیباف در ۴ سال اخیر

مسیر سیاست‌ورزی نواصولگرایانه قالیباف در ۴ سال اخیر

مسیر سیاست‌ورزی نواصولگرایانه قالیباف در ۴ سال اخیر

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما