شناسهٔ خبر: 47302382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی نمونه‌ای از ایثار هستند

سعید فریدی

مدیر کل دفتر حقوقی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ساماندهی و ارزیابی بیش از ۳۵ هزار مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: اساتید دانشگاه علمی کاربردی با این وضعیت استخدامی، با کمترین امکانات، حداکثر خدمات را به جامعه ارائه می‌دهند که نمونه‌ای از ایثار و عشق به تدریس است.

صاحب‌خبر -

علیرضا دبیرنیا، ظهر امروز سه‌شنبه در جشنواره مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی که به مناسبت هفته معلم برگزار شده بود اظهار کرد که مدارسان دانشگاه علمی کاربردی از جایگاه سایر اساتید برخوردارند ولی به دلیل وضعیت استخدامی، با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را به جامعه ارائه می‌دهند که نمونه‌ای از ایثار و عشق به تدریس است.

وی افزود که دانشگاه علمی کاربردی نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته و از ۳۵ هزار مدرس دانشگاه بارها آزمون و ارزشیابی گرفته شد تا ارزش اساتید بیش از پیش ارتقا باید.

مدیر کل دفتر حقوقی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد که با تصویب اساسنامه، عنوان مرکز آموزش عالی برای دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی به کار رفته و مراکزی که کامل باشند، جایگاه حقوقی و علمی مناسب‌تری در جامعه پیدا می‌کنند.

وی عنوان‌ کرد که زمانی به دانشگاه جامع علمی کاربردی با دید یک دانشگاه عادی نظاره می‌شد ولی به دلیل تلاش اساتید و مسئولان این دانشگاه ارتقا شگرفی یافته است.
دبیریان ادامه داد که با نظر ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان، این دانشگاه به سوی توسعه پیش‌ می‌رود که شایسته تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد که دانشگاه علمی کاربردی بودجه دولتی ندارد و تنها هر ساله می‌تواند ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش شهریه داشته باشد و موضوع افزایش حق الزحمه اساتید به هیئت امنای دانشگاه ارجاع می‌شود تا نظر هیئت در این باره مشخص مطرح‌ گردد.

عادل سی‌وسی‌مرده، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان در ادامه اظهار کرد که از لحاظ سرانه دانشجویی جزو استان‌های آخر کشور هستیم و این روند در چند سال اخیر ادامه داشته است.

وی افزود که امتیاز دانشجویان کردستانی در کنکور از متوسط کشور بالاتر است ولی به دلیل عدم توسعه آموزش عالی در کردستان، پذیرش دانشجوها از متوسط کشور پائین‌تر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان تصریح کرد که استفاده‌ از آموزش مجازی در کردستان از چند سال گذشته آغاز شده است و در ابتدای شیوع کرونا از سامانه سما لایو و پس از آن از مودل و بیگ بلو باتن دانشگاه کردستان استفاده شد و هزینه‌ای نیز برای پرداخت به دانشگاه کردستان درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد که تعداد رشته‌های کاردانی و کارشناسی به ترتیب ۴۸ و ۳۸ رشته بوده که دانشگاه فرهنگ و هنر و جهاددانشگاهی بیشترین تعداد رشته‌ها را در کردستان ارائه می‌دهند.

سی‌وسه‌مرده ادامه داد که ۵۳۳ مدرس فعال در نیمسالجاری مشغول به فعالیت بوده‌اند و واحد فرهنگ و هنر بیشترین تعداد دانشجو و اساتید را در میان مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان داشته‌است.

وی خاطرنشان کرد که درصد حضور دانشجو در کلاس‌های مجازی واحد علمی کاربردی قروه بسیار کم بوده ولی از لحاظ برگزاری کلاس‌ها آمار بالای ۹۰درصد را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه در سایر مراکز دانشگاهی نیز درصد تشکیل کلاس و درصد حضور دانشجویان در کلاس‌های مجازی مناسب بوده است گفت: جهاددانشگاهی یکی از مراکز خوب استان است که درصد تشکیل‌ کلاس و حضور دانشجویان آن در مقیاس خوبی قرار دارد.

وی اظهار کرد که وضعیت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از بسیاری از دانشگاه‌ها بهتر بوده و این به واسطه تلاش اساتید بوده است‌.

سی‌وسه‌مرده افزود که بحث مالی یکی از مطالبات دانشگاه جامع علمی کاربردی به ویژه در مناطق محرومی مثل کردستان است زیرا با ادامه این روند عدم جذب دانشجو برای واحدهای دانشگاهی بهتر
خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد که پیشنهاد می‌شود شهریه دروس عملی در مناطق محروم توسط دولت پرداخت شود و از سوی مجلس نیز ردیف بودجه‌ای برای این موضوع درنظر گرفته شود.

ولدبیگی، نماینده اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با اشاره شرایط ویژه اساتید در دوران پاندمیک اظهار کرد که کادر آموزشی پس از شیوع کرونا فشار زیادی را تحمل کرده‌اند و اکنون باید به دنبال یک نسخه آموزش مجازی باشیم که خوشبختانه توسط جمعی از اساتید تهیه شده است.

وی افزود که خوشبختانه در زیر ساخت‌های آموزش مجازی تحول شگرفی صورت گرفته ولی در حوزه کیفیت آموزشی و ارزیابی، جای خالی یک نسخه یکسان احساس می‌شود.

نماینده اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان در پایان یادآور شد که جامعه هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشتر افراد شاغل را شامل می‌شود و با وجود آن کیفیت تدریس، حضور در کلاس و ارزیابی رشد چشمگیر یافته است.

لازم‌ به ذکر است که در پایان این جلسه از اساتید برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان تقدیر و تشکر شد.
انتهای پیام

نظر شما