شناسهٔ خبر: 47302013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف ۵۵۰کیلوگرم قارچ ترافل در مازندران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: ۵۵۰کیلوگرم قارچ ترافل که در حین حمل از شرق استان به مقصد تهران بود شناسایی و توقیف شد.

صاحب‌خبر -

مجید ذکریایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اظهار کرد:  حدود ۵۵۰کیلوگرم قارچ ترافل که با یک دستگاه خودرو در حین حمل از شرق استان به مقصد تهران بود با همکاری ماموران نیروی انتظامی شهرستان گلوگاه و یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و توقیف  و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: برخی از افراد سودجو در جنگل‌های بلوط در عمق ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متری خاک این قارچ‌ها را برداشت و با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: باتوجه به سبز شدن درختان این افراد با کندن قارچ‌ها از پای درختان بلوط  منجر به تخریب خاک، آسیب رساندن و حتی خشک شدن درختان بلوط  می‌شوند.

این مسؤول اضافه کرد: این افراد به صورت خانوادگی و تیم های ۱۰ نفره تا بیشتر در کنار ریشه درختان اقدام به برداشت قارچ‌های ترافل می‌کنند لازم است شهروندان هوشیار باشند و درصورت مواجه شدن با چنین افرادی، موارد را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

 

ذکریایی یادآور شد: درختان بلوط در ۷۰ درصد از جنگل‌های هیرکانی شمال پراکنش دارند که لازم است شهروندان هوشیار باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما