شناسهٔ خبر: 47301997 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -

تقابل جذاب رحمتی و قلعه‌نویی در مشهد
استاد و شاگرد به هم رسیدند

رقابت‌های جام حذفی در حالی امشب پیگیری می‌شود که در خلال آن یک بازی از لیگ برتر هم انجام می‌شود و از ساعت 19 شهرخودرو و گل گهر بازی معوقه‌شان از هفته بیست و دوم لیگ برتر را در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برابر هم برگزار می‌کنند. دیداری که در آن رویارویی استاد و شاگرد قدیمی یعنی امیر قلعه‌نویی و سیدمهدی رحمتی دیدنی خواهد بود. مشهدی‌ها که امروز میزبان هستند در 4 بازی قبلی‌شان به پیروزی نرسیده‌اند و 3 تساوی و یک شکست در کارنامه‌شان به ثبت رسیده که آخرین آن باخت 1-0 برابر آلومینیوم بود. نتایجی که باعث شده شهرخودرو با 25 امتیاز در رده دوازدهم قرارداشته باشد. در مقابل، سیرجانی‌ها شرایط بسیار خوبی دارند. گل گهر 4 برد پیاپی داشته که آخرین آن برد 1-0 برابر ذوب آهن بود. شاگردان ژنرال حالا با 35 امتیاز در رده سوم جدول هستند و به کسب سهمیه آسیایی امیدوارند. گل گهر در بازی رفت 3-1 شهرخودرو را برد و حالا رحمتی انگیزه مضاعفی برای کسب 3 امتیاز و جبران شکست نیم فصل نخست دارد.

اعتراف تلخ شکوری درخصوص پرونده کالدرون

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از روی کار آمدن جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل باشگاه با پرونده‌های زیادی به دلیل شکایت بازیکنان و مربیان خارجی مواجه شد؛ ابراهیم شکوری، معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با رادیو ورزش در این باره اظهار داشت: «سعی می‌کنیم در باشگاه پرسپولیس کمتر به هواداران استرس بدهیم و زمانی که کاری نهایی شد، اعلام کنیم اما باید قبول کرد این باشگاه از گذشته پرونده‌هایی دارد که روی هم تلنبار شده است. پرونده بسیار مهم ما در حال حاضر مربوط به گابریل کالدرون است که با توجه به قراردادی که با آن بسته شده، قطعاً رأی آن می‌آید. با توجه به اینکه نتوانستیم مبلغ قراردادش را پرداخت کنیم و سپس فسخ قراردادش صورت گرفت به احتمال خیلی زیاد در این پرونده بازنده خواهیم بود.» از سویی در حال حاضر سرخ‌ها در حال مذاکره با بازیکنان خود برای تمدید قرارداد هستند. معاون اجرایی باشگاه در این خصوص گفت:«قرارداد 6 بازیکن ما در پایان فصل به اتمام می‌رسد. از بازیکنان به شکل شفاهی و مکتوب  درخواست کردیم در باشگاه حضور پیدا کنند و تمام سعی‌مان را انجام می‌دهیم که بازیکنان‌مان حفظ شود. هیچ یک از بازیکنان اعلام نکرده که با باشگاه دیگری قرارداد بسته است.  سعی می‌کنیم بازیکنان‌مان را حفظ کنیم اما باز هم به بحث بودجه می‌رسیم. ردیف بودجه‌ای برای پرسپولیس وجود ندارد، همه می‌دانیم شاید یک تا دو تیم واقعاً در ایران خصوصی باشند و سایر تیم‌ها به نوعی بودجه‌های کلانی را از دولت دریافت می‌کنند.»

درخواست پزشکان ژاپنی از دولت برای لغو المپیک

اتحادیه پزشکان توکیو در میان بحران کرونا خواستار لغو المپیک شد. رویترز نوشت: «یک سازمان پزشکی از مسئولان برگزاری بازی‌های توکیو خواست تا المپیک را لغو کنند چرا که آنها به خاطر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فاصله کوتاه باقی مانده به المپیک نگران هستند. انجمن پزشکی توکیو به نمایندگی از حدود ۶ هزار پزشک گفته که بیمارستان‌ها در شهر میزبان باز‌ی‌ها(توکیو) ظرفیتشان پر است.» این اتحادیه با ارسال نامه‌ای به یوشیهیده سوگا نخست‌وزیر ژاپن نوشت: «ما شدیداً تقاضا داریم مقامات IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) را متقاعد کنید که برگزاری المپیک دشوار است و تصمیم خود را برای لغو بازی‌ها بگیرید.»

مددی: حضور مربی ایتالیایی در استقلال قطعی است

احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال حضور آنجلو آلسیو مربی ایتالیایی ۵۶ ساله که سابقه دستیاری در تیم‌های ملی ایتالیا، چلسی انگلیس و یوونتوس ایتالیا را دارد در این تیم قطعی دانست. به گزارش مهر، او در این خصوص توضیح داد: «این مربی ایتالیایی را به عنوان مشاور به کادر اضافه می‌کنیم و قراردادش نیز بین خود و باشگاه خواهد بود. نه قرار است این قرارداد در سازمان لیگ ثبت و برای او کارت صادر شود و نه قرار است که در طول ۹۰ دقیقه روی نیمکت بنشیند که نیاز به مجوز داشته باشد یا منافاتی با قانون منع استخدام مربی و بازیکن خارجی داشته باشد. این مربی در تمرینات ما حضور دارد و زیر نظر سرمربی تیم تمرینات را زیر نظر گرفته و درخصوص مسائل فنی به سرمربی مشورت می‌دهد.»

تست کرونای ۱۲ بازیکن نود ارومیه مثبت شد

با اعلام باشگاه نود ارومیه تست کرونای ۱۲ بازیکن این تیم مثبت شد. این در حالی است که این تیم امروز (چهارشنبه) در قالب رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال باید در مقابل خوشه طلایی ساوه قرار بگیرد و با توجه به تعداد کرونایی‌های این تیم تا عصر دیروز مشخص نشد بازی برگزار خواهد شد یا خیر. از سویی گفته شد که با حضور نمایندگان سازمان لیگ و مرکز ایفمارک دوباره از این بازیکنان جهت راستی آزمایی، تست PCR گرفته خواهد شد. بازیکنان این تیم در قرنطینه هستند تا وضعیت‌شان مشخص شود.

برچسب‌ها:

نظر شما