شناسهٔ خبر: 47300113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

وزیر اقتصاد خبر داد:

تلاش برای واگذاری سرخابی‌ها تا قبل از پایان دولت

صداوسیما

وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بورس گفت: برای این واگذاری باید تمام جوانب سنجیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی در حاشیه نشست امروز خود با اعضای کمیسیون اقتصادی گفت: اگر هیات واگذاری دو نکته اعلامی سازمان بورس را رفع کند، این دو باشگاه آماده واگذاری خواهد بود و تلاش داریم در این دولت انجام شود.

وی افزود: برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در حوزه‌های مالیات، گمرک، اموال تملیکی، بازار سرمایه، مناطق آزاد و … در این جلسه حضور یافتم. سوالات و ارائه پاسخ‌ها در این جلسه در یک روند منطقی مطرح و نمایندگان نسبت به پاسخ برخی سوالات قانع شدند و درباره دیگر سوالات هم با توجه به محدودیت زمانی مقرر شد، اطلاعات تکمیلی بعدا ارائه و جلسات برگزار شود. سوالات نمایندگان مجلس در حقیقت بیان مواضع مردم از زبان وکلایشان است و ما هم توضیحات لازم را ارائه کردیم.

دژپسند با اشاره به بررسی بازار سرمایه در این نشست اظهار کرد: بعد از بررسی موضوع بازار سرمایه مقرر شد، نماینده سوال کننده جلسه‌ای را با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل این سازمان برگزار تا تحولات بازار سرمایه را به صورت میدانی بررسی کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: درباره تمامی جوانب بازار سرمایه باید به صورت تشریحی و مفصل بحث شود، زیرا طی سال گذشته اتفاقات مختلفی در این بازار اتفاق افتاده و باید علل بروز رویداد‌ها در هر یک از مقاطع زمانی بررسی شود و راهکار‌های سازمان بورس، وزارت اقتصاد و دولت درباره آن مورد توجه قرار بگیرد. زیرساخت‌های بازار بورس امروز تحول اساسی پیدا کرده و قابلیت‌های آن گسترده شده است.

دژپسند در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره بررسی موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی در کمیسیون اصل نودم مجلس نیز گفت: واگذاری این دو باشگاه ملازماتی دارد و باید برای ارائه در بازار بورس استاندارد‌های مورد نظر بورس را به‌دست بیاورد و یک فرآیند طولانی برای تطبیق شرایط آن با نیازمندی‌های بازار سرمایه وجود دارد و اکنون این موضوع مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید درباره واگذاری باشگاه‌های بزرگ ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس تمام جوانب سنجیده شود واین موضوع مراحل آخر خود را طی می‌کند.

 

منبع: صداوسیما

نظر شما