شناسهٔ خبر: 47297227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بررسی توزیع برق در تابستان در کمیسیون انرژی/ انتقاد نمایندگان از عدم بهینه‌سازی نیروگاه‌ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نحوه توزیع برق در تابستان در این کمیسیون با حضور اردکانیان بررسی شد از انتقاد نمایندگان از عملکردها درباره کافی نبودن اقدامات بهینه سازی نیروگاه‌ها به وزیر نیرو خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز (سه شنبه 28 اردیبهشت) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست رضا اردکانیان وزیر نیرو، حائری معاون برق و انرژی، متولی زاده مدیرعامل توانیر و طرزطلب مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی حضور داشتند و موضوع نحوه بررسی تولید، توزیع و مصرف برق در کمیسیون انرژی بررسی شد. 

 
وی افزود: اردکانیان در این نشست ضمن تقدیر از مجلس یازدهم به دلیل مصوبات راهگشا در بودجه۱۴۰۰ اعلام کرد، بودجه امسال در حوزه صنعت آب و برق بهترین بودجه در دهه‌های اخیر بوده و این موضوع را در جلسات مختلف از جمله هیات دولت نیز بیان کرده است که کمیسیون انرژی در این زمینه اقدام اساسی انجام داده است.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وزیر نیرو همچنین اظهار امیدواری کرد که بتواند با عملکرد خوب مجموعه وزارت نیرو قدردان زحمات نمایندگان بوده و این موارد را در سال‌های بعد نیز شاهد باشیم.
 
شریعتی اظهار داشت: همچنین معاونین و مدیران وزارت نیرو در این جلسه از وضعیت برق در زمان پیک مصرف و چالش‌های پیش رو و برنامه های این وزارتخانه برای عبور از ریسک خاموشی‌ها در تابستان ارائه کردند.
 
وی افزود: اعلام کردند، میزان مصرف برق رمز ارزها (با مجوز و بدون مجوز) بیش از ۱۵۰۰ مگاوات شده که این رقم در سه سال اخیر سه برابر شده  و براساس پیش بینی‌ها با افزایش دمای بی سابقه در تابستان و تاثیر آن در افزایش ۲۲ درصدی در تقاضاها به ازای هر درجه، افزایش تقاضای مصرف تا ۱۰۰۰ مگاوات محاسبه شده است.
 
شریعتی تصریح کرد: مسئولان‌ وزارت نیرو اعلام کردند، کم بارشی و کاهش ذخایر آبی سدها تا بیش از ۳۰% نسبت به فروردین ۹۹، تولید برق تا ۳۵۰۰ مگاوات و رشد مصرف صنایع بزرگ تا ۲۶% در سال جاری از موارد پیش‌بینی آنهاست.
 
وی درباره گزارش وزیر نیرو پیرامون اقدامات در دست انجام این وزارتخانه هم گفت: افزایش ظرفیت نامی تا ۲۵۰۰ مگاوات، تکمیل ۷۵% تعمیرات، مبادله ۴۰۰ هزار تفاهمنامه تشویق مدیریت مصرف، تسریع نصب کنتورهای هوشمند، مدیریت مصرف بار سرمایشی دولتی و عمومی، همکاری با وزارت نفت برای استفاده از نیروگاههای LNG، تامین گاز نیروگاههای جدید، تکمیل مخازن سوخت گازوئیل از اقدامات وزارت نیرو بوده است.ب
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: برخی انتقادات نمایندگان از عملکردها درباره کافی نبودن اقدامات بهینه سازی نیروگاهها، ضرورت ارائه گزارش جزییات اقدامات برای تامین برق تابستان به جای آسیب شناسی صرف، ضرورت توجه به تولید پراکنده برق و اصلاح تعرفه تجدیدپذیر، ضرورت توجه به راه اندازی کامل بازار خاموشی برق، ضرورت تقویت مدیریت اجرایی در استانها، ساماندهی صادرات برق در بخش خصوصی و استفاده واقعی از ظرفیت بخش خصوصی در تولید و صادرات برق و چشم پوشی وزارت نفت از مطالبات خود از سازمان هدفمندی یارانه ها در این جلسه مطرح شد.
 
وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد پاسخ مجموعه سوالات به صورت جداگانه به کمیسیون ارسال شود و جلسه ای هم برای پیگیری مطالبات منطقه ای نمایندگان برگزار شود.
 
انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما