شناسهٔ خبر: 47295312 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت حبوبات

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: قیمت حبوبات بین ۱۰ تا ۱۵ درصد به دلیل قرار گرفتن در فصل گرما کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان _ ایلنا نوشت: قاسمعلی حسنی در مورد وضعیت بازار بعد از افزایش قیمت روغن و شکر اظهار کرد: از دو روز پیش قیمت روغن به میزان ۳۵ درصد افزایش یافته است، اما از آنجا که هنوز بار جدیدی به ما ندادند و با قیمت جدید باری تحویل نگرفته‌ایم فقط در حد شنیده‌ها از آن اطلاع داریم. شکر‌های یک کیلویی نیز ارتباطی به ما پیدا نمی‌کند و در واحد‌های خرده‌فروشی عرضه می‌شود.
 
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: قیمت حبوبات بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. علت این امر به علت قرار گرفتن در فصل گرما است که در آن مصرف چندانی برای حبوبات وجود ندارد و شرایط نگهداری آن نیز سخت است.
 
وی با اشاره به کاهش تقاضای برنج گفت: مصرف برنج نیز به علت افزایش بی‌رویه قیمت کاهش پیدا کرده و فروش بنکداران برای برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد کمتر شده است.  
 
حسنی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد میزان تقاضای مواد غذایی بیان کرد: در مورد مواد غذایی از بعد از عید نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش فروش داشتیم. قیمت چای نیز برای هر کیلو از ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان در نوسان است و افزایش یا کاهش قیمت خاصی نداشته است.
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما