شناسهٔ خبر: 47295259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی:

بازفعال‌شدن باشگاه‌های ورزشی به عنوان مشاغل گروه یک بررسی شود

سمنان- ایرنا- رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: باشگاه‌های ورزشی می‌توانند جزو مشاغل گروه یک محسوب شوند و فعالیت آن‌ها درصورتی که با رعایت بسیار دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی همراه باشد کم‌خطر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، غلامرضا نوروزی روز سه‌شنبه در نشست مجمع عمومی سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان گفت: باشگاه‌های ورزشی در شیوع کرونا آسیب زیادی دیدند تا جایی که بسیاری از آن‌ها در حال فروش تجهیزات درجه یک خود هستند و این موضوع آسیب جدی و غیرقابل جبران در پی دارد.

وی افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی نیز مانند تمام ارکان کشور از شیوع کرونا دچار آسیب شد اما به دلیل فعالیت خوب در مبارزه با این ویروس سربلند است.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: این فدراسیون، در کنار جامعه ورزش به مصدومین ورزشی ارائه خدمت کرد و همواره پشتیبان ورزش حرفه‌ای است.

نوروزی بیان کرد: امسال با توجه به اینکه المپیک توکیو ۲۰۲۱ در پیش است، فعالیت‌های این فدراسیون افزایش یافت و اقداماتی مانند معاینه پزشکی و واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی باید انجام شود.

وی افزود: هیات پزشکی ورزشی استان سمنان از پنج سال گذشته در ارزیابی‌ها در گروه خود رتبه اول را دارد.

سرپرست اداره  کل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این نشست ابراز داشت: نقش بی‌بدیل فدراسیون پزشکی ورزشی در تمام رشته‌های ورزشی بر کسی پوشیده نیست.

مصطفی مرادی گفت: در دوران شیوع کرونا، اعضای هیات پزشکی ورزشی استان سمنان هم‌پای کادر درمان با این ویروس مبارزه کردند.

وی افزود: لازم است باشگاه‌های ورزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فعالیت خود بازگردند.

سرپرست اداره  کل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: امید است با یاری فدراسیون، فعالیت اماکن ورزشی تسهیل شود.

 هیات پزشکی ورزشی استان سمنان ۱۵ هزار و ۳۳۵ ورزشکار سازمان یافته دارد که از این تعداد ۶ هزار نفر زن و ۹ هزار و ۳۳۵ نفر مرد هستند.

نظر شما