شناسهٔ خبر: 47295209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

انسداد ۳۲ تارنمای مروج اوباش‌گری در پایتخت

فارس

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۲۱۷ نفر از اراذل و اوباش در طرح اقتدار پلیس امنیت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای طرح اقتدار در مقر پلیس پایتخت در بین خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز اولین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش در سال ۱۴۰۰ برگزار شد که طی آن ۱۱۷ محله و مکان از جمله پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی پاک‌سازی شد.

ببینید:

عکس/ کشف شمشیر بزرگ از ارازل و اوباش توسط پلیس

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این راستا در مجموع ۱۱۸ پرونده اراذل‌ و اوباش مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۵۶ مورد مربوط به شرارت و قدرت نمایی و ضرب و جرح ، ۱۹ فقره مزاحمت نوامیس، ۸ فقره سلاح غیرمجاز و ۴ فقره مشروبات بودند.

سردار رحیمی اعلام کرد: در این مرحله از طرح اقتدار ۲۱۷ نفر از اراذل سطح دار، عاملین تخریب و شرارت و گردانندگان مراکز فساد دستگیر شدند؛ همچنین بیش از ۱۰۹ قبضه سلاح جنگی، شکاری و شبه سلاح و ۱۶۳ قبضه سلاح سرد هم از این افراد کشف و ضبط شد.

وی افزود: تعداد ۵۳ واحد صنفی پاتوق اراذل‌ و اوباش اعم از سفره خانه‌، قهوه خانه‌ و باشگاه‌های بدنسازی پلمب شدند؛ علاوه بر این ۵۸ تارنما کنترل و رصد شد که ۳۲ مورد که اقدامات مجرمانه از جمله ترویج فرهنگ اوباش گری و لات بازی و کری خوانی می کردند مسدود شدند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: دو گروه از اراذل که در محلات شهرک ولیعصر و یافت آباد اقدام به ضرب و جرح کرده و پس از آن محل را ترک کرده بودند طی یک سری اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی شناسایی و دستگیر شده و ۲ قبضه کلت کمری و ۱۳ فشنگ هم از آنها کشف شد.

نظر شما