شناسهٔ خبر: 47295172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آتش‌سوزی در سکوی گازی رژیم صهیونیستی در حیفا +فیلم

فارس

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از شهر اشغالی حیفا نشان می‌دهد که یک سکوی گازی متعلق به رژیم صهیونیستی دچار آتش‌سوزی بزرگی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کاربران اسرائیلی شبکه‌های اجتماعی شامگاه دوشنبه تصاویری را به اشتراک گذاشتند که حاکی از وقوع آتش‌سوزی بزرگی در سکوی استخراج گاز طبیعی در سواحل حیفا بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، حجم بزرگی از آتش را نشان می‌دهد که از بخش فوقانی این سکوی گازی متعلق به رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی حیفا زبانه می‌کشد.

دانلود

دانلود

آتش‌سوزی در سکوی گازی رژیم صهیونیستی در حیفا +فیلم

رسانه‌های اسرائیلی ابتدا سعی کردند این حادثه را موضوعی عادی و معمولی نشان دهند و ادعا کردند این آتش ناشی از خروج گازهای اضافی از مشعل این سکوی گازی است. این در حالی است که ساکنان بخش ساحلی شهر حیفا تاکنون شعله‌هایی به آن بزرگی را ندیده بودند و همین توجه آنها را جلب کرد.

بعد از این ادعا، رسانه‌های صهیونیستی با پذیرفتن غیرمعمول بودن این واقعه، گفتند که «مشکل فنی» باعث این آتش‌سوزی شده است. در این حادثه کسی زخمی یا کشته نشده است.

به نوشته اسپوتنیک، دو سکوی گازی «لِویاتان» و «تامار» در سواحل شهر اشغالی حیفا در دریای مدیترانه وجود دارد اما رسانه‌های اسرائیلی اشاره نکردند سکوی حادثه‌دیده کدام بوده است.

با این حال شدت آتش‌سوزی به حدی زیاد بود که از فواصل بسیار دور نیز قابل مشاهده بود.

این خبرگزاری، نکته قابل توجه این خبر را، همزمان شدن آن با درگیری‌های اخیر رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه دانسته است. در یک هفته اخیر، بیش از ۳۰۰۰ فروند راکت و موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شده که برخی از آنها حتی تا حیفا، نتانیا و نابلس نیز بُرد داشتند.

پیش از این نیز یکی از تأسیسات پالایشگاه نفتی «بازان» در حیفا دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شده بود که در آن زمان نیز صهیونیست‌ها مدعی وقوع مشکل فنی در آن بودند. 

نظر شما