شناسهٔ خبر: 47295077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر فلسطین خواستار محکومیت جنایت‌های اسرائیل از سوی انگلیس شد

لندن – ایرنا – سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن از نخست وزیر انگلیس خواست تا جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، حسام زملط در توئیتی کنایه‌آمیز به محکومیت فوری رفتار چند هوادار فلسطین در انگلیس به بهانه ادعای یهودستیزی اشاره و تصریح کرد «شایسته است که نخست وزیر کشتار گسترده مردم بی دفاع فلسطین توسط اسرائیل را نیز محکوم کند». وی افزود: «ما منتظر هستیم».

پلیس لندن دیروز چهار هوادار فلسطین را پس از تظاهرات گسترده مخالفان رژیم اشغالگر قدس در پایتخت انگلیس و مظلوم‌نمایی نخ‌نمای صهیونیست‌ها دستگیر کرد. پلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این افراد را به اتهام رفتار تبعیض آمیز علیه یهودیان دستگیر و به بازداشتگاهی در جنوب غرب لندن منتقل کرده است.

این افراد به گفته پلیس در منطقه سنت جانز وود واقع در شمال لندن بازداشت شدند که جمعیت زیادی از یهودیان و هواداران رژیم صهیونیستی در آنجا ساکن هستند. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که چند هوادار فلسطین با حمل پرچم این کشور در خودروهای خود، شعارهایی را علیه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی سر می‌دهند. متعاقبا صهیونیست‌ها با تصویر برداری از این صحنه و راه‌اندازی موجی از مظلوم‌نمایی ادعا می‌کنند که از این حادثه وحشت زده شده و احساس امنیت نمی‌کنند.

بوریس جانسون بلافاصله به حمایت از صهیونیست‌ها برخاست و رفتار هواداران فلسطین را محکوم کرد. او با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که رفتارهای ادعایی «ضد یهودی» در جامعه انگلیس جایی ندارد. رهبر حزب مخالف دولت هم حادثه یادشده را مشمئز کننده توصیف کرد و گفت که این افراد باید ادب شوند. شمار دیگری از رهبران سیاسی و نمایندگان مجلس انگلیس هم به این حادثه واکنش نشان داده و خواستار تامین امنیت یهودیان شده‌اند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه گذشته حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید شده  که در میان آنها ۵۸ کودک و ۳۴ زن به چشم می‌خورد، همچنین یک هزار و ۲۳۵ فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

دولت انگلیس از زمان تشدید حملات ددمنشانه صهیونیست ها ضمن اتخاذ رویکردی منفعلانه، حتی از محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس دریغ کرده‌ است. لندن در کنار سایر کشورهای اروپایی با نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغال‌گر قدس خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه است.

انگلیس حتی حاضر به شناسایی کشور مستقل فلسطین نیست و مدعیست که زمان آن هنوز فرا نرسیده است. «جیمز کلورلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس هفته پیش در یک گفت‌وگوی رادیویی بیان داشت: آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد بسیار غم‌انگیز است. وی افزود که دولت لندن با رهبران منطقه و شرکای بین‌المللی در تلاش است تا تنش‌ها در منطقه را کاهش دهد. این دیپلمات انگلیسی ادعا کرد که در نهایت آنچه در فلسطین اشغالی رخ می‌دهد چیزی جز تحولات «نا امیدکننده و وحشتناک نیست».

او با این حال در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس حاضر به شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل است ادعا کرد: بعید میدانم هر کس که عقل سلیم داشته باشد تصور کند که در میان خشونت‌ها و درگیری‌های جاری، این مساله باید در اولویت باشد. این دیپلمات انگلیسی تکرار کرد که دولت زمانی فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که منجر به برقراری صلح در منطقه شود.

این درحالیست که حزب مخالف دولت انگلیس بر لزوم شناسایی کشور فلسطین تأکید دارد. حزب کارگر در جریان یک رای گیری نمادین و تاریخی که مهرماه سال ۱۳۹۳ در مجلس عوام انگلیس پیرامون به رسمیت شناختن کشور فلسطین صورت گرفت، از این مساله حمایت کرد.

جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس که در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل فشارهای لابی صهیونیسم شکست خورد وعده داده بود که در صورت گرفتن سکان دولت، فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت و فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند.

در همین حال سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار افزایش فشارها روی دولت لندن در این زمینه است. زملط در گفت‌وگوهایی که اخیرا با رسانه‌های انگلیسی داشته تاکید کرده که شناسایی دولت فلسطین حق ملت این سرزمین است و نباید به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی استفاده شود. وی از تعلل دولت انگلیس در این زمینه بشدت انتقاد کرده است.

نظر شما