شناسهٔ خبر: 47294551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد

سرمایه گذاری ۱۴۱۲ میلیارد ریالی حوزه مخابرات در سال ۹۹/ مخابرات کردستان پیشتاز در خدمات رسانی حوزه ارتباطات

آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها در سال گذشته یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه مخابرات استان کردستان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، آزاد حکمت پیش ازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک روز جهانی ارتباطات، عنوان کرد: علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها در سال گذشته یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه مخابرات استان کردستان انجام شد.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی حق مردم است و باید در جریان اقدامات ادارت و سازمانها قرار بگیرند، گفت: در بخش سیستم‌های مخابراتی و توسعه سیار نیز سرمایه‌گذاری زیادی شده است.

حکمت از اجرای 30 کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴ کیلومتر بین‌شهری با هزینه ۳۶ میلیارد ریال در استان خبر داد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از  اجرای ۷۰۲ پروژه مخابراتی در کردستان در سال گذشته خبر داد و افزود: حدود 223 کیلومتر فیبر نوری روستایی نیز در سال گذشته انجام شد و از این حیث رتبه اول کشور را دارا هستیم.

وی تأکید کرد: توسعه اینترنت روستایی از وظایف شرکت مخابرات نیست اما باز با این وجود ۵۴۴ روستای استان دارای اینترنت ADSL هستند و تنها در سال گذشته 39 روستای جدید به اینترنت adsl متصل شدند و از این نظر نیز جزو استان‌های اول کشور هستیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیارد ریالی در سیستم‌های مخابراتی،  ایجاد ۲۷ هزار و ۶۵۲ پورت مخابراتی، بروزرسانی ۶۷ مرکز روستایی و اقماری و سرمایه‌گذاری ۳۹ میلیارد ریالی در حوزه دیتا را هم بخشی از اقدامات مخابرات در کردستان ذکر کرد.

حکمت افزود: با بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری۱۳۶ سایت روستایی و بین شهری استان ارتقا یافت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان مصرف اینترنت استان در پیک مصرف را ۲۶ گیگ عنوان کرد و خاطرنشان کرد: پهنای باند استان به ۳۰ گیگ افزایش یافته است و در صورتی که نیاز باشد تا ۵۰ درصد دیگر نیز افزایش خواهد یافت.

حکمت از ارتقای ۱۴۸ سایت اینترنت 4G در نقاط شهری خبر داد تا مردم بتوانند از اینترنت با کیفیت بالا برخوردار شوند چون در شرایط کنونی اکثر خدمات و کارها در بستر اینترنت انجام می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: در مجموع طی سال گذشته، ظرفیت پهنای باند اینترنت 164 درصد، دایری تلفن ثابت ۵۲ درصد، اینترنت پرسرعت 49 درصد و تعداد مشترکین فعال اینترنتی ۳۹ درصد افزایش داشته است.

حکمت یادآوری کرد: از سال ۸۴ تاکنون نرخ تعرفه‌های مخابراتی افزایش پیدا نکرده و اکنون هزینه‌ها و درامدهای مخابراتی با هم همخوانی ندارد و برای ارتقای خدمات رسانی از لحاظ کمی و کیفی باید نرخ تعرفه ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما