شناسهٔ خبر: 47294545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاندار قزوین:

کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس به نقطه مطلوب نرسیده است

هدایت الله جمالی پور گفت: افق خطرناکی پیش روی فرزندان و جامعه می‌بینم و اگر از اکنون تدبیری اندیشیده نشود قطعا پشیمانی سودی نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که ظهر امروز(سه شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه باید به موضوع جلوگیری از ایجاد آسیب‌های اجتماعی توجه شود، اظهار کرد: دولتمردان و مسئولین ارشد باید جامعه را به طوری مدیریت کنند که اقتصاد خانواده‌ها دچار بحران نشود و این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: مهمترین موضوع توجه به مسائل حوزه اجتماعی است چراکه پایه و اساس زایش معضلات اجتماعی در این کانون است و ذره‌ای بی‌توجهی به این حوزه برای جامعه خطر ایجاد می‌کند و قطعا این مشکلات کوچک به بحران‌های بزرگ تبدیل خواهد شد.

استاندار قزوین تاکید کرد: برای جلوگیری از معضلات باید عزم همگانی وجود داشته باشد تا بتوانیم در بخش دانش‌آموزی و مدیریت این حوزه کارهای موثری انجام دهیم.

جمالی پور گفت: کار جزیره‌ای قطعا نتیجه بخش نخواهد بود بلکه باید عزم و مشارکت عمومی در جامعه شکل گیرد و هر دستگاهی در ایفای نقش مطلوب، حضور موثر پیدا کند و عدم همکاری نشان دهنده غفلت همگانی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید در نشست‌هایی که برگزار می‌شود مسئولین مربوطه دعوت شوند و حضور داشته باشند تا برای کاهش آسیب چاره‌ای اندیشیده شود چراکه کاهش آمار مشکلات اجتماعی بدون نتیجه مطلوب، رضایت بخش نیست.

وی ادامه داد: همیشه باید برای نتیجه‌گیری از وضعیت به شرایط کنونی جامعه نگاه کرد و نه آمارهایی که با واقعیت‌های فعلی متفاوت است چراکه متاسفانه در کشور ما مد شده که شاهد آمار خوب با نتیجه بالعکس باشیم.

 

سیاسی کردن مباحث اجتماعی بزرگ‌ترین آسیب را به کشور وارد می‌کند

استاندار قزوین با اشاره به اینکه باید نیازهای دانش‌ آموزان را شناسایی و رفتار آن‌ها را مدیریت کنیم، ابراز کرد: برای درست پیش بردن کارها باید سهم و نقش هر دستگاه را در انجام امور مربوطه به صورت دقیق عنوان کنیم تا دلیل چرایی ایجاد مشکلات اجتماعی در خانواده‌ها و فرزندانشان مشخص شود.

جمالی پور با اشاره به اینکه بی‌توجهی به پیرامون هزارها مشکل ایجاد می‌کند، تصریح کرد: انجمن اولیاءمربیان نیز می‌توانند از این طریق به بررسی مشکلات اجتماعی بپردازند و محور قرار دادن گفتمان سازی‎ها بسیار مهم است پس رسانه‌ها و دانشگاه‌ها نیز باید در این عرصه همکاری جدی داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: افق خطرناکی پیش روی فرزندان و جامعه می‌بینم و اگر از اکنون تدبیری اندیشیده نشود قطعا پشیمانی سودی نخواهد داشت و متاسفانه سیاست زدگی و سیاسی کردن مباحث اجتماعی بزرگ‌ترین آسیب را به کشور وارد می‌کند.

وی گفت: امروزه در فضا و بستر جامعه دچار افت سیاسی غیرخردمندانه هستیم چراکه رفتار برخی در حوزه سیاست خردمندانه نیست و برای رسیدن به منافع شخصی، به منافع ملی توجه نمی‌کنند و این موضوع موجب سلب اعتماد در جامعه شده است.

استاندار قزوین عنوان کرد: اعتماد سازی مهم‌ترین عنصر در هر کاری است که موجب همکاری همگان می‌شود و امروزه در بخش اعتمادسازی با چالش مواجه هستیم و پرخاش‌های کنونی ناشی از صدای متفاوت جامعه با عناصر سیاسی است.

جمالی پور در پایان گفت: در هر برهه از زمان آسیب‌های اجتماعی وجود خواهند داشت اما با مدیریت صحیح باید دامنه تولید آسیب را کنترل کنیم تا در جامعه از ایجاد بحران فاصله بگیریم.

انتهای پیام/

 

نظر شما