شناسهٔ خبر: 47294536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موزه شهر عامل شناخت بیشتر مردم نسبت به هویت تاریخی مشهد است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: موزه شهر می‌تواند موجب آشنایی و شناخت بیشتر زائران از مشهد و هویت تاریخی فرهنگی این شهر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فرمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: موزه شهر می‌تواند موجب آشنایی و شناخت بیشتر زائران از مشهد و هویت تاریخی و فرهنگی این شهر شود.


او افزود: مهم‌ترین محور فرهنگی شهر مشهد زیارت است و به همین منظور موزه شهر می‌تواند بخشی از اوقات سفر زائران را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی این استان ادامه داد: خراسان رضوی با ۹۶ موزه فعال حدود ۱۴ درصد موزه‌های کشور را در اختیار دارد و پس از استان تهران دارای بیشترین تعداد موزه است.

بیشتر بخوانید


مکرمی فر به نقش شورای اسلامی شهر در تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی با شهرداری‌ها اشاره و بیان کرد: رویکرد فرهنگی و توجه به میراث فرهنگی در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد باعث شد تعامل کم‌نظیر بین شورای شهر، شهرداری و میراث‌فرهنگی شکل گرفته و اقدامات سترگی در توس به سرانجام برسد.

او تصریح کرد: علاوه بر آن پروژه‌های بهسازی، مرمت و احیای بازار تاریخی فرش مشهد و جداره‌سازی محور ارگ مشهد در حال اجراست.

مدیر کل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: امیدوارم توجه به آثار تاریخی و هویتی شهر مشهد و استان در شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های دوره بعد نیز استمرار پیدا کند و آبادانی‌های مبتنی بر تعامل و همکاری ادامه داشته باشد.

شهناز رمارم رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی نیز که به مناسبت روزجهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی حضور یافته بود گفت: با توجه به نگاه شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم، میراث فرهنگی، شهرداری و شورای اسلامی شهر ماموریت‌های مشترک تعریف کرده و در کنار هم به خوبی کار کردند که ساماندهی و بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی و مسیر‌های گردشگری ارگ کهندژ و هارونیه مهم‌ترین پروژه‌های مشترک بوده است.

 

انتهای پیام//م.ج

نظر شما