شناسهٔ خبر: 47294399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وعده ۳ ساله مسئولان دولتی ۱۱ ساله شد؛ سد خاکی سیاه شیر بهمئی متوقف شد

گروه استان‌ها- سد خاکی سیاه‌شیر بهمئی بعد از ۱۱ سال هنوز کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی قرار بود در یک بازه زمانی ۳ ساله به بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لیکک، سد خاکی سیاه شیر شهرستان بهمئی سال 89 با هدف آبیاری 150 هکتار از اراضی شهر لیکک و روستای سیاه‌شیر از توابع شهرستان بهمئی کلنگ‌زنی شد ولی بعد از گذشت 11 سال هنوز زیر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این تاخیر سبب نگرانی مردم شده است.

ظرفیت سد خاکی سیاه‌شیر بهمیی 600 میلیون مترمکعب بود که بدون شک علاوه بر آبیاری اراضی دیم با هدف کشت برخی محصولات از جمله جو، گندم و ایجاد باغات نقش تأثیرگذاری در تامین آب‌های سفره‌های زیرزمینی دارد.

این روزها بیکاری به عنوان مهمترین چالش برای مسئولان دردسرساز شده و روز به روز بر تعداد آنان اضافه می‌شود در حالی که ظرفیت‌های خدادادی در استان کهگیلویه و بویراحمد بلااستفاده مانده و بسیاری از پروژه‌های در دست اجرا نیز روند اجرایی آن متوقف شده است.


پروژه سد خاکی سیاه شیر شهرستان بهمئی به دلیل کمبود اعتبار متوقف بوده در حالی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی اراده‌ای برای تسهیل در روند اجرایی این پروژه مهم ندارند زیرا در غیر این صورت چاره‌اندیشی کرده و شاهد تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

یکی از اهالی روستای سیاه‌شیر بهمئی می‌گوید: سد خاکی سیاه‌شیر نیمه کاره رها شده و به دلیل بارش و جاری شدن سیلاب بخشی از اقدامات فاز اول این پروژه تخریب شده است.

با وجود پیگیری‌های انجام شده الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد حاضر به پاسخگویی نشد.

انتهای پیام/541/ح

برچسب‌ها:

نظر شما