شناسهٔ خبر: 47294385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

در نشست هیئت امنای صندوق توسعه ملی

مجوز استفاده از تسهیلات صندوق توسعه برای تبدیل نفت به فرآورده صادر شد

اعضای هیئت امنای صندوق توسعه ملی برای استفاده پالایشگاه‌های کوچک و بخش‌های مستعد دیگر از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، نخستین نشست هیئت امنای صندوق توسعه ملی در سال ۱۴۰۰، امروز (سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار و برای رفع مشکلاتی که شرایط کرونایی برای افراد دریافت‌کننده تسهیلات ریالی و ارزی این صندوق ایجاد کرده بود، تصمیم‌هایی اتخاذ شد.

اعضای هیئت امنای صندوق به‌عنوان نخستین دستور نشست امروز، با توجه به وضع اقتصادی متأثر از شیوع کرونا و تحریم‌های همه‌جانبه، با امهال اقساط تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری که از محل اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری تخصیص‌یافته از این صندوق پرداخت شده بود، موافقت کردند.

اقساط تسهیلات ویژه ارزی پرداخت‌شده به شرکت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همه دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی اعم از افراد و بانک‌ها که از وضع به‌وجودآمده در اثر شیوع کرونا و تحریم‌ها آسیب دیده‌اند، به‌مدت یک سال تمهیل شد.

اعضای هیئت امنای صندوق توسعه ملی همچنین با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای استفاده پالایشگاه‌های کوچک و بخش‌های مستعد دیگر از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی، همسو با تحقق منویات مقام معظم رهبری برای پشتیبانی و رفع موانع تولید، مجوزهای لازم برای اجرای این مصوبه مجلس را تصویب کردند.

نظر شما