شناسهٔ خبر: 47294310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین:

نیروهای نظامی درحال حاضر بالاترین سطح آمادگی را دارند

آرزو یارکه سلخوری آرزو یارکه سلخوری

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی استان قزوین گفت: امروزه آمادگی نیروهای مسلح به‌شدت افزایش پیداکرده است، در چند سال گذشته اگر می‌خواستیم مانور انجام دهیم شرایط سخت بود، اما هم‌اکنون در شرایطی هستیم که توپ، تانک و نفربر و تجهیزات دیگر داریم، تمام تجهیزات نیروی زمینی بازسازی‌شده و در آمادگی کامل به سر می‌برد.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ دوم بابک جلالی در نشست خبری که امروز ۲۸ اردیبهشت‌ در ارتش ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد، با اشاره به عملیات بیت‌المقدس تصریح کرد: وقتی اسم ارتش عراق را می‌آوریم و از عملیات موفق و بازپس‌گیری زمین‌ها و شهرها توسط رزمندگان ایرانی صحبت می‌کنیم، نباید این مسئله به ذهن بیاید که ارتش عراق یک ارتش بی‌آموزش و بی تجهیزات است درحالی‌که ارتش عراق تا دندان‌ مسلح بودند.

وی افزود: ارتش عراق آموزش‌های قوی درخصوص مهندسی جنگ، میدان‌های مین، تانک‌های پیشرفته دیده بودند و تلاش می‌کردند با روحیه بعثی که شرح جنایات آن در کتاب‌ها ثبت‌شده است خاک خوزستان را بگیرند، اما در مقابل رزمندگان شکست خوردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی استان قزوین بیان کرد: عراقی‌ها آمده بودند که خرمشهر را تصرف کنند، درواقع آن‌ها نیامدند به‌قصد اینکه مدتی بمانند و برگردند بلکه آمدند خرمشهر را به‌طور کامل غصب کنند.

وی یادآور شد: عراقی‌ها تصور نمی‌کردند با آن‌همه تجهیزاتی که داشتند یک روز قرار است خرمشهر را پس بدهند، ۱۹ ماه هر آنچه فکر می‌کردند برای تقویت شهر لازم است را پیش‌بینی کرده بودند، در بسیاری از زمین‌ها خودرو کاشته بود تا از پیاده شدن رزمندگان ایرانی جلوگیری کند و چند کمربند دفاعی سرتاسر خرمشهر کشیده بودند، اما درنهایت شکست خوردند.

جلالی تأکید کرد: خرمشهر به‌عنوان نماد پیروزی ارتش بعث بود و می‌گفتند مانند بغداد و بصره می‌گیریم اما فضل خداوند، رهبری امام خمینی (ره) و دلاورمندی مردم باعث شد بگویند خرمشهر را خدا آزاد کرد و ما با دست‌خالی توانستیم در برابر ارتش دارای تجهیزات عراقی ایستادگی کنیم.

وی بیان کرد: امروزه آمادگی نیروهای مسلح به‌شدت افزایش پیدا کرده است، در چند سال گذشته اگر می‌خواستیم مانور انجام دهیم شرایط سخت بود، اما هم‌اکنون در شرایطی هستیم که توپ، تانک و نفربر و تجهیزات دیگر داریم، تمام تجهیزات نیروی زمینی بازسازی‌شده و در آمادگی کامل به سر می‌برد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی استان قزوین اظهار کرد: شجاعت و دلاورمندی ما نسبت به زمان انقلاب فرقی نکرده است اما فرق امروز و آن‌ سال‌ها این است که امروزه همه قرارگاه‌های نظامی زیر نظر مقام معظم رهبری قرار گرفتند و ستاد کل به تمام نیروهای مسلح اشرافیت دارد درحالی‌که در دوران دفاع مقدس ستاد کل مسلح نداشتیم و هر قرارگاه جداگانه عمل می‌کرد.

وی یادآور شد: پیش از دوران دفاع مقدس ما هیچ تجربه جنگی نداشتیم و راه را بلد نبودیم اما امروزه ستاد کل اشرافیت کاملی دارد و دورترین نقاط ایران را تحت نظر دارد، مین‌یابی و بازسازی نیز زیر نظر ستاد کل فعال است.

انتهای پیام

نظر شما