شناسهٔ خبر: 47294159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دادگستری میبد خبر داد؛

صلح و سازش ۵ هزار میلیارد ریالی در صنایع میبد

یزدـ رئیس دادگستری شهرستان میبد گفت: دعاوی واحدهای صنعتی میبد در اغلب موارد به صلح و سازش ختم شده که ارزش ادعاهای مطرح شده، ۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین بیگی، ظهر امروز در نهمین نشست خبری از سلسله نشست‌های خبری اولین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد، از کاهش ۲۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری این شهرستان با اقدامات پیشگیرانه و ارجاع پرونده‌ها به شوراهای حل‌اختلاف و تلاش برای برقراری صلح و سازش بین طرفین دعوا خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه همزمان با این اقدامات، ضمن کاهش اطاله دادرسی، در یک سال اخیر خروجی پرونده‌های دادگستری نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میبد جزو شهرستان‌های پرجمعیت استان است و به تبع ورودی پرونده‌های به دادگستری این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های تابعه مرکز استان بالاتر است، یادآور شد: خوشبختانه تأیید بیش از ۹۵ درصدی آرا با توجه به آرا صادره از این مرجع در دادگستری میبد نشان از اتقان آرا در این شهرستان دارد.

حسین بیگی در مورد اقدامات پیشگیرانه دادگستری شهرستان نیز گفت: سعی شد در عرصه پیشگیری از وقوع جرم نسبت به مکان‌های که باعث ایجاد جرائم و پرونده‌های حقوقی می‌شود، اقدام شود به عنوان نمونه اقدامات موثری در زمینه صیانت از خانواده در شهرستان مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی صورت گرفته که منجر به توقف رشد پرونده‌های طلاق در شهرستان شده است.

وی یکی دیگر از موضوعات حقوقی مبتلا به شهرستان صنعتی میبد را اختلافات در مسائل مربوط به زمین ذکر کرد و با اشاره به تشکیل ۱۰ جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در راستای رصد و پیگیری این قبیل مسائل در دادگستری شهرستان، گفت: با توجه به مشکلات متعددی که در این باره در شهرک‌ها و کارخانجات شهرستان وجود داشت، شورای حل اختلافی در شهرک صنعتی مسبد ایجاد و تلاش شد تا اختلافات حقوقی در این زمینه به صلح و سازش بیانجامد.

وی همچنین به دعاوی مربوط به اجاره واحدهای صنعتی و بررسی این موضوع در این شورای حل اختلاف اشاره و عنوان کرد: در این باره شاهد صلح و سازش دعاوی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان بودیم و از تعطیلی و توقف فعالیت سه واحد تولیدی بزرگ در شهرستان جلوگیری شد.

رئیس دادگستری شهرستان میبد از اقدام به راه‌اندازی مرکز جامع حمایت از کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده طلاق در شهرستان با همکاری شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز در حال تجهیز و در شرف راه‌اندازی است.

وی تصریح کرد: همچنین یک باب کلینیک حقوقی با همکاری دانشگاه سراسری میبد جهت ارائه مشاوره رایگاه به عموم مردم راه‌اندازی شده است.

حسین بیگی یکی از موضوعات مهم در اختلافات خانوادگی را با توجه شیوع کرونا و افزایش استفاده از فضای مجازی، آسیب‌های مربوط به استفاده نامناسب از فضای مجازی برشمرد و گفت: استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی باعث کاهش ارتباط و گفت‌وگو در خانواده و گاهاً توهم خیانت در بین خانواده‌ها شده که رفع این مسئله نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی جهت استفاده صحیح از فضای مجازی در جامعه است.

وی همچنین از نیروی انتظامی خواست تا با توجه به انتشار برخی عکس‌های مربوط به آرایشگاه‌های زنانه شهرستان در فضای مجازی، نظارت بر چنین اماکنی را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

رئیس دادگستری شهرستان همچنین بر لزوم اهتمام صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال شهر و مردم شهر تاکید کرد و گفت: لازم است این اهتمام به طور ویژه در مورد بانوان لحاظ شود تا آسیب‌های ناشی از فعالیت بانوان در شیفت شب واحدهای صنعتی کاسته شود

نظر شما