شناسهٔ خبر: 47293798 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سرنوشت متفاوت دو جداشده استقلال

امسال دو مربی به دو شیوه کاملا متفاوت از کادر فنی استقلال جدا شدند و فعلا دو روزگار متفاوت را هم پشت سر می‌گذارند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| یقینا حرف‌زدن در مورد «سرنوشت» بعد از دو یا سه بازی خیلی زود است اما وقتی در یک‌سوم پایانی فصل به سر می‌بریم و تک‌تک امتیازات می‌تواند سرنوشت هر تیمی را تغییر بدهد، موضوع فرق می‌کند. امسال دو مربی به دو شیوه کاملا متفاوت از کادر فنی استقلال جدا شدند و فعلا دو روزگار متفاوت را هم پشت سر می‌گذارند.

 

به گزارش دنیای اقتصاد، محمود فکری را نخواستند، آزار دادند و راندند. او حالا سرمربی نفت مسجدسلیمان است و روزهای خوبی را سپری می‌کند. فراز کمالوند اما خودش در میانه راه از فرهاد مجیدی جدا شد و رفت، با این حال شاید الان زیاد از تصمیمی که گرفته خوشحال نباشد.

 

این روی سکه؛ محمود فکری

 

آن چه در استقلال بر محمود فکری گذشت، آن قدر تلخ و سنگین بود که شاید به سود هر دو طرف باشد زودتر فراموشش کنند. فکری که فصل گذشته عملکرد خوبی در نساجی داشت، با هزار شور و شوق هدایت استقلال را پذیرفت، اما هواداران از روز اول در پذیرفتن او تردید کردند. این فضا بین بازیکنان هم وجود داشت و هرگز رابطه استاندارد مورد نظر در رختکن تیم شکل نگرفت. نهایتا هم فکری ناچار به ترک نیمکت آبی‌ها شد و این اتفاق در اوج دلخوری رخ داد. کمی بعدتر نفت مسجدسلیمان که مجتبی حسینی را به ذوب‌ آهن داده بود سراغ فکری رفت و او را به عنوان سرمربی جدید تیم برگزید.

 

نفت آن زمان در وضعیت بسیار بدی قرار داشت. پیش از حضور فکری، نماینده مسجدسلیمان با سرعت به منطقه سقوط نزدیک می‌شد اما فعلا آنها با محمود از سه بازی هفت امتیاز گرفته‌اند و سروسامانی به وضعیت خود داده‌اند. تک امتیازی که فکری از سپاهان گرفت بسیار ارزشمند بود و پس از آن هم موفق شد مس رفسنجان و ماشین‌سازی را شکست بدهد. در حال‌ حاضر نفت با 27 امتیاز از 22 بازی تا حدودی از منطقه سقوط فاصله گرفته و مصاحبه‌های فکری نشان می‌دهد او به روزهای سرزندگی‌اش بازگشته است. قطعا فکری هنگام هدایت استقلال تصمیمات اشتباه زیادی گرفت و چه‌بسا قطع همکاری تصمیم غلطی هم نبود اما نوع رفتاری که با رکورددار بازی در استقلال شد کمی بوی نامهربانی می‌داد.

 

آن روی سکه؛ فراز کمالوند

 

اگر کسی در استقلال نمی‌خواست کار را با فکری ادامه بدهد، در عوض همه در این تیم خواهان ادامه همکاری با فراز کمالوند بودند. فراز که از زمان بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال به عنوان دستیار او مشغول به کار شده بود، از نظر افکار عمومی به عنوان تئوریسین فنی تیم شناخته می‌شد. به همین دلیل هم از روزی که به طور ناگهانی شغلش را ول کرد و رفت، خیلی‌ها گفتند کار مجیدی تمام است و دیگر حرفی برای گفتن ندارد. نکته اما اینجاست که خود کمالوند فعلا شروع ناموفقی با سایپا داشته است. نارنجی‌پوشان ابراهیم صادقی را که وصله تن این باشگاه است برکنار کردند تا با حضور کمالوند شانس بیشتری برای بقا پیدا کنند. فراز اما در بازی اول با نتیجه مساوی 2-2 در خانه ماشین‌سازی متوقف شد و در مسابقه دوم با نتیجه 2 بر یک به پیکان باخت. این بازی دوم حسابی بحث‌برانگیز شده است.

 

گل برتری پیکان در دقایق پایانی از روی یک ضربه پنالتی به ثمر رسید؛ پنالتی مشکوکی که با نظر داور چهارم اعلام شد. به علاوه فیلم بازی نشان می‌دهد پیکان به جای حداکثر پنج تعویض، شش تعویض انجام داده (!) و حالا کمیته انضباطی باید در مورد این مسابقه تصمیم بگیرد. با همه اینها اما قطعا سایپایی‌ها کمالوند را سرمربی تیم‌شان نکردند که با ماشین‌سازی مساوی کند و به پیکان ببازد. اصلا گیریم که پنالتی پیکان هم اعلام نمی‌شد، باز تک امتیاز از این بازی خیلی برای سایپا سودی نداشت. این تیم در حال‌ حاضر با 19 امتیاز از 22 بازی در رتبه ماقبل آخر قرار دارد و با توجه به روند رو به پیشرفت نساجی و ذوب‌ آهن، نارنجی‌پوشان کار سختی برای بقا خواهند داشت. فراز کمالوند که بعد از بازی جنجالی یکشنبه در مورد استعفا هم مطالبی به زبان آورده، شاید الان فکر می‌کند کاش رفیق نیمه‌راه نمی‌شد و تا آخر فصل کنار مجیدی می‌ماند. هر چند هنوز هم برای قضاوت زود است و باید تا پایان فصل منتظر بمانیم.

نظر شما