شناسهٔ خبر: 47293433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

بازی‌های قدیمی‌ سگا احیا می‌شوند؟

مرتضی یعقوبی مرتضی یعقوبی

صاحب‌خبر -

سگا (Sega) رسما از تمایل خود برای احیای بازی‌های قدیمی‌ و نوستالژیک این شرکت خبر داد و اعلام کرد که سه روش را برای احیای احتمالی این بازی‌ها در نظر دارد.

طبق اعلام این شرکت، این روش‌ها شامل ری‌مستر (Remaster) بازی‌های قدیمی‌ به منظور پشتیبانی از انیمیشن‌های اچ‌دی، ساخت دوباره بازی از طریق اضافه کردن ویژگی‌های جدید اما با حفظ گیم‌پلی اصلی و در نهایت ریبوت کامل و طراحی بازی جدید مبتین بر ظاهر و حس‌وحال بازی‌های نوستالژیک سگا می‌شوند.

سگا این اطلاعات را در جریان ارائه گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه منتهی به مارس 2021 منتشر و اعلام کرد در حال بررسی احیای آی‌پی شناخته‌شده‌ای همانند Crazy Taxi، Jet Set Radio، Panzer Dragoon، Virtua Fighter، Rez، Shinobi و Steets of Rage است.

سگا همچنین از تلاش بازی‌سازان این شرکت برای ساخت یک ابَر بازی (Super Game) خبر داد و اعلام کرد که امیدوار است این بازی در سال 2026 آماده عرضه به بازار شود. در بخش دیگری از اطلاعات منتشرشده توسط سگا آمده که این شرکت در حال تقویت آی‌پی‌های موجود خود است تا بتواند ظرف سه سال آینده، یک ساختار منسجم را طراحی و تولید کند.

هنوز مشخص نیست که منظور سگا از Super Game چیست، اما اطلاعات نشان می‌دهند که این شرکت تمرکز ویژه‌ای را معطوف این بازی کرده است و پیش‌بینی می‌شود که بتواند با استقبال خوبی نیز از سوی کاربران جهانی مواجه شود.

همچنین این شرکت از سونیک، فانتزی استار آنلاین 2، پرسونا 5، یاکوزا و توتال وار به عنوان برندهای اصلی خود یاد کرد. به گفته سونی، این شرکت در طی یک سال گذشته، حدود 4.4 میلیون نسخه بازی سونیک را به فروش رسانده است.

این آمار در حالی به دست آمده که در طی 12 ماه گذشته، هیچ بازی سونیکی وارد بازار نشد. همچنین در این گزارش، میزان فروش بازی توتال وار برابر با 4 میلیون نسخه، فوتبال منیجر برابر با 3.8 میلیون نسخه و پرسونا برابر با 3 میلیون نسخه عنوان شده است.

نظر شما