شناسهٔ خبر: 47293242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

فعال سیاسی اصولگرا: بلاتشبیه حضرت علی‌ (ع) برای ماندن اسلام سکوت کرد، احمدی نژاد هم باید سکوت می کرد/ البته اول باید ثابت کند که حرفش حق است

منصور حقیقت پور گفت: « به نظر من این جفا است و نشانه معرفت نیست. بلاتشبیه، نه احمدی‌نژاد علی‌ (ع) است و نه جمهوری اسلامی وضعیت آن زمان را دارد، اما حضرت علی سکوت کرد و با این که حق بود، برای ماندن اسلام سکوت کرد. حالا تشبیه نمی‌کنم اما احمدی‌نژاد اول باید ثابت کند که حق است و حرفش درست است. نمی‌شود که از نجابت نظام استفاده کند و هزینه تولید کند و ما را دشمن شاد کند».

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود احمدی‌نژاد بالاخره وارد میدان شد و نشان داد که قصدش از همه هیاهوهایی که تا حالا به پا کرده بود، این بوده که شخصا نامزد شود. اگرچه هنوز هم تصور نمی‌شود که شانس تایید صلاحیت داشته باشد و باید دید که گام بعدی او چیست. خودش که بعد از ثبت نام گفت اگر رد صلاحیت شود، انتخابات را قبول ندارد و قائل به خشونت هم نیست. تحلیل‌گران اما معتقدند که او تایید صلاحیت نمی‌شود و به جنجال‌سازی نیز ادامه خواهد داد. البته اینکه بعد از این همه هزینه‌سازی به مقصود رسیده و تایید صلاحیت شود را نیز منتفی می‌دانند.


منصورحقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با «آزادی» تایید صلاحیت شدن احمدی‌نژاد را بعید دانست و گفت: «آقای احمدی‌نژاد باید قاعده بازی را رعایت می‌کرد اما نکرد. قاعده بازی این است که شورای نگهبان برپایه قانون اساسی که تاکنون برای آن تلاش کرده، خون و جان داده‌ایم. شالوده تصمیم‌گیری در‌باره تایید صلاحیت‌ها است. این شورا وضعیت صلاحیت او را در سنوات گذشته معلوم کرده است. به اضافه اینکه مقام معظم رهبری نیز در دوره‌های قبلی به او گفته بودند که نیاید».


وی افزود: «کاش آقای احمدی‌نژاد تقوای سیاسی را رعایت کرده و اجازه می‌داد که جمهوری اسلامی سیر خود را طی کند و هزینه اضافی تولید نمی‌کرد». حقیقت‌پور با اشاره به اینکه « اگر در حاشیه می‌نشست و این سر و صدا را به پا نمی‌کرد، بهتر بود» گفت: « به نظر می‌رسد که او بعد از این هم همین کارها را انجام دهد اما به او توصیه می‌کنم که به خاطر رعایت ادب و مصلحت به این رویه ادامه نداده و بیش از این هزینه را سنگین‌تر نکند. به نظر من اگر او صادقانه توانمندی خود را ثابت کند، در جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد».


این فعال سیاسی اصولگرا ثبت نام احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری را اشتباه بزرگ خواند و گفت: « به نظر من این جفا است و نشانه معرفت نیست. بلاتشبیه، نه احمدی‌نژاد علی‌ (ع) است و نه جمهوری اسلامی وضعیت آن زمان را دارد، اما حضرت علی سکوت کرد و با این که حق بود، برای ماندن اسلام سکوت کرد. حالا تشبیه نمی‌کنم اما احمدی‌نژاد اول باید ثابت کند که حق است و حرفش درست است. نمی‌شود که از نجابت نظام استفاده کند و هزینه تولید کند و ما را دشمن شاد کند».


وی در پاسخ به اینکه آیا این رویه افزایش هزینه برای نظام که احمدی‌نژاد پیش گرفته می‌تواند موجب تایید صلاحیت او شود، گفت: «بعید می‌دانم. جمهوری اسلامی از این استوارتر است که در مقابل زیاده‌خواهی و باج‌خواهی افرادی که از خطوط قرمز نظام گذشته‌اند، کوتاه بیاید».

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما