شناسهٔ خبر: 47293177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ذخایر خونی در مهاباد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره انتقال خون مهاباد گفت: این پایگاه با کمبود فرآورده‌های خونی مواجه شده و نیاز است مردم برای اهدای فوری خون در همه گروه‌های خونی به این اداره مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

داوود نصرارکن روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ذخایر بانک خون این پایگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا، ماه مبارک رمضان و کمتر شدن آمار مراجعه‌کنندگان، با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه رو شده و نیاز است شهروندان با هر گروه خونی ضمن مراجعه به اداره انتقال خون این شهرستان اقدام به اهدای بخشی از خون خود با بیماران و نیازمندان کنند.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه تامین‌کننده نیاز خونی شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی است، ادامه داد: در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می‌افتد.

رییس اداره انتقال خون مهاباد با بیان اینکه ارایه کارت ملی برای اهدای خون ضروری است، گفت: اهداکنندگان خون در تمامی روزهای هفته به جز ایام تعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۳:۳۰ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اقدام به اهدای خون کنند.

نصرارکن، با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با حضور در این پایگاه گفت: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: افراد قبل از خون گیری معاینه می‌شوند و اگر احتمال بسیار کم دارای علائم ابتلا به کرونا حتی به صورت خفیف باشند از آن‌ها خون‌گیری انجام نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۹ هزار و ۸۷۰ نفر از مردم این شهرستان خون خود را اهدا کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هشت درصد کاهش دارد.

پارسال در مجموع ۱۰ هزار و ۵۲۹ نفر برای اهدای خون به اداره انتقال خون این شهرستان مراجعه کردند ولی ۶۵۹ نفر به علت‌های مختلف موفق به اهدای خون نشدند.

نظر شما