شناسهٔ خبر: 47293097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آناتولی:

نتانیاهو از بایدن 3 روز برای پایان جنگ غزه مهلت خواسته است

منابع آگاه به آناتولی خبر دادند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل از دولت آمریکا خواسته است که به این رژیم دو یا سه روز برای پایان دادن به عملیات نظامی در نوار غزه مهلت بدهد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| همزمان با تأکید رسانه‌ها بر پیروزی گروه‌های مقاومت فلسطین در جنگ با تل‌آویو، منابع آگاه غربی خبر دادند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به عملیات نظامی در نوار غزه از واشنگتن چند روز زمان خواسته است.

 

به گزارش فارس، خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»، امروز (سه‌شنبه)، به نقل از منابع آگاه غربی اطلاعاتی درباره احتمال آتش‌بس در نوار غزه منتشر کرد.

 

منابع مذکور به آناتولی خبر دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا خواسته است که به این رژیم دو یا سه روز برای پایان دادن به عملیات نظامی در نوار غزه مهلت بدهد.

 

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرنگار آناتولی گزارش دادند که آمریکایی‌ها روزهای یکشنبه و دوشنبه از نتانیاهو خواستند که به تجاوزات این رژیم علیه نوار غزه پایان دهد که نتانیاهو در پاسخ گفت، به دو یا سه روز زمان برای تکمیل عملیات ارتش علیه برخی اهداف در نوار غزه نیاز دارد.

 

این درخواست پس از آن مطرح شده است که منابع خبری طی روزهای گذشته از موفقیت گروه‌های مقاومت فلسطین در هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی و شلیک بیش از 3000 راکت و موشک به سمت شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو خبر داده‌اند.

 

با این حال، خبرنگار آناتولی گفت که این منابع هنوز موفق نشده‌اند که مطمئن شوند، آیا پس از سپری شدن این زمان، تجاوزات تل‌آویو علیه نوار غزه متوقف خواهد شد یا خیر.

 

 در همین خصوص، «باراک راوید» خبرنگار سیاسی وبگاه صهیونیستی «والا»، سحرگاه امروز، به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت: «پیام دولت جو بایدن به اسرائیل این بوده که زمان عملیات رو به اتمام است».

 

این اظهارات در حالی بیان شده است که رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه دوشنبه (دیروز)، نیز در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گو کرد.

 

با این حال،‌ طبق گزارش آناتولی، منابع آگاه از جزئیات تماس‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس خاطر نشان کردند: «نتانیاهو ارائه هر گونه تعهدات در قبال آتش‌بس را رد می‌کند».

 

در عین حال، شبکه عبری‌زبان «کان» نیز امروز به نقل از برخی منابع صهیونیست که آن‌ها را آگاه خواند، گزارش داد که «نشانه‌های خوشبینانه‌ای درباره احتمال پایان عملیات نظامی در نوار غزه پدیدار شده است».

این منابع اضافه کردند که «تماس‌های اولیه در حال حاضر برای دست‌یابی به این هدف در جریان است»؛ اما کان خاطر نشان کرد که دفتر نتانیاهو این موضوع را تکذیب می‌کند.

 

«یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در امروز در گفت‌و‌گو با کان احتمال پایان یافتن عملیات نظامی در نوار غزه طی روزهای آتی را دور از ذهن قلمداد کرد.

 

این گزارش‌ها در حالی منتشر شده است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی تحلیلگران نظامی این رژیم با هشدار درباره فجایعی که در انتظار رژیم صهیونیستی، حوادث کنونی را به نفع مقاومت فلسطین و مقاومت را پیروز این جنگ دانسته بودند.

 

از سوی دیگر، منابع خبری، امروز، گزارش دادند که اعتصاب سراسری در شهرهای واقع در کرانه باختری و مناطق اشغالی 1948 از امروز صبح (سه‌شنبه) آغاز شده و فلسطینی‌ها در حمایت از قدس و غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی دست از فعالیت و کار کشیده‌اند.

 

نیروهای رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند؛‌ طبق آخرین آمار 212 نفر تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند که 61 تن از آن‌ها کودک هستند. 1400 تن نیز مجروح شده‌اند.

نظر شما