شناسهٔ خبر: 47293084 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

حسین‌پور:

کسانی که آذری جهرمی را تخریب کردند مطالعه ندارند؛ از او عذرخواهی کنید/ احمدی‌نژاد هم طرفدار استقلال بود/ عبدالله گل و اردوغان هم باهم کُری داشتند

شهرآورد بزرگ پایتخت برگزار شد و سرخپوشان فاتح این دیدار بودند. فارغ از نتیجه‌ای که در این بازی رقم خورد حواشی و اتفاقات بعد از آن به قدری پررنگ بود که با وجود گذشت چند روز از بازی همچنان بحث میان هواداران و پیشکسوتان سرخابی درجریان است.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی - یکی از اتفاقات بعد از شهرآورد که به مذاق تیم استقلال و هواداران این تیم خوش نیامد درخصوص واکنش آذری جهرمی وزیر ارتباطات به نتیجه این بازی بود که بلافاصله بعد از سوت پایان بازی وزیر جوان با انتشار یک توییت خوشحالی خود را از برد پرسپولیس اعلام کرد. این توییت باعث شد که عوامل تیم، پیشکسوتان و هواداران استقلال واکنش‌های متفاوتی را به صحبت آذری جهرمی داشته باشند و انتقاد آنها این بود که چرا یک مقام دولتی باید هواداری خود را از تیم مورد خاص خود نشان دهد.

بهمن حسین‌پور دبیر کمیسیون اقتصادی ایران و ترکیه درخصوص اتفاقات بعد از شهرآورد سرخابی‌ها اظهار داشت: بعد از این بازی که منجر به برد پرسپولیس شد یکسری از عوامل تیم استقلال و پیشکسوتان موضع‌گیری تندی نسبت به صحبت آذری جهرمی داشتند. این واکنش از سوی فرهاد مجیدی، سیاوش یزدانی و امید روانخواه بازیکن سابق آبی‌پوشان بسیار تندتر بود. 

وی ادامه داد: بنده به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران به مدت ۱۰ سال در ترکیه حضور داشتم. عبدالله گل رییس جمهور وقت این کشور طرفدار گالاتاسرای بود و اردوغان نخست وزیر وقت ترکیه به تیم فنرباغچه علاقه داشت. این دو با وجود اینکه از یک حزب نیز بودند ولی دائما به خاطر دو تیم گالاتاسرای و فنرباغچه باهم کُری داشتند و هیچ مشکلی نیز درمیان نبود و بالطبع مردم ترکیه نیز واکنش غیرمنطقی به این هواداری‌ها نداشتند.

دبیر کمیسیون اقتصادی ایران و ترکیه در نهاد ریاست جمهوری گفت: این نوع هواداری از تیم‌ها توسط مسئولین و مقامات دیگر کشورها نیز همیشه مرسوم بوده است. برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا مالک باشگاه و هوادار دو آتیشه تیم میلان بود ولی هیچ‌گاه مردم این کشور برلوسکونی را تخریب نکردند. 

وی افزود: کسانی که اینگونه شروع به تخریب آذری جهرمی کردند علم و مطالعه‌ای ندارند که منجر به اینچنین واکنش‌های زشتی می‌شود. احمدی‌نژاد زمانی که رییس جمهور بود بارها علاقه خود را به تیم استقلال با حرف و عمل نشان داد ولی آن زمان چرا کسی به این هواداری واکنش نشان نداد!

حسین‌پور ادامه داد: موضع‌گیری مسئولان استقلال توهین‌آمیز بود در صورتی که هواداری یک مقام مسئول از یک تیم اتفاق معمولی است. کسانی که این نوع تخریب‌ها را انجام دادند هم باید از وزیر ارتباطات و هم از مردم ایران عذرخواهی کنند. این نوع ایجاد تنش در میان هواداران باعث می‌شود که ذهنیت‌ها خراب شود و روی افکار عمومی تاثیر داشته باشد.

نظر شما